close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




 

Participanti & Proiecte



#AiCSF #FaptePentruUnViitorMaiBun



| Organizator:
    
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Sustenabilitatea este văzută ca un subiect complex, în timp ce raportul de sustenabilitate al unei companii este considerat în continuare o resursă pentru specialiști. Mai mult decât atât, societatea nu asociază dezvoltarea durabilă a țării cu problemele existente în comunitate, mediul înconjurător sau economie, iar atunci când vine vorba de rezolvarea acestora, atitudinea generală a membrilor societății este una majoritar pasivă. De aceea, pentru a genera o schimbare în rândul maselor, Lidl România și-a propus să dezvolte o campanie de comunicare pe termen lung, în care să prezinte datele din raport ca modele de fapte pentru un viitor mai bun, care să inspire și să mobilizeze comunitățile la rândul lor să aibă aceeași atitudine orientată către acțiune.

| Scopul campaniei
    Campania își propune să aducă în atenția oamenilor problemele pe care le avem în societate, astfel încât să conștientizeze că ele există și că este necesar să acționeze pentru o schimbare. Este un demers de educare în privința modului cum putem acționa, influencerii și KOLs fiind vectori de comunicare, care au rolul de a insufla oamenilor puterea de a face schimbări reale și de durată. În plus, Lidl și-a propus să crească gradul de conștientizare cu privire la măsurile și rezultatele sustenabile din cel de-al treilea raport de sustenabilitate, subliniind impactul lor real și tangibil.

#AiCSF #FaptePentruUnViitorMaiBun #AiCSF #FaptePentruUnViitorMaiBun #AiCSF #FaptePentruUnViitorMaiBun

| Client campanie
    Lidl Romania

| Autor campanie
    Lidl Romania

| Acoperire campanie
    Campania de lansare a Raportului de Sustenabilitate Lidl, #AiCSF #FaptePentruUnViitorMaiBun, a avut acoperire la nivel național, prin utlizarea mai multor medii de comunicare – amplasare bannere outdoor, media tradițională și activare în Social Media. • Bannerele outdoor au fost amplasate în puncte stradale cheie, din cele mai mari orașe din România – București, Timișoara și Cluj; • Media Tradițională (presă, spot-uri TV și radio) a avut acoperire națională prin targetarea celor mai vizibile platforme, din punct de vedere al audienței; • Activarea din Social Media a targetat comunități eterogene, provenind din medii diferite, atât urban, cât și rural, de la nivel național;

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Campania #AiCSF #FaptePentruUnViitorMaiBun are ca punct de plecare lansarea celui de-al treilea raport de sustenabilitate Lidl, pentru anul financiar 2019 (1 martie 2019 - 29 februarie 2020) și vorbește despre faptul că viitorul poate fi schimbat prin fapte, că lucrurile care nu ne plac la societatea noastră pot fi îmbunătățite dacă schimbăm optica și alegem să acționăm. Plecând de la insight-ul că poporul român este mai degrabă orientat către resemnare, decât către acțiune, către a se descuraja în fața problemelor, decât către mobilizare și implicare, printr-un demers de conștientizare și educare, Lidl România a arătat cum viziunea „O să fie bine“ se poate schimba în „Facem să fie bine“, iar „Ce să faci? N-ai ce să faci” se poate transforma în „Ai ce să faci“. Chiar înainte de a lansa raportul de sustenabilitate, în etapa de teasing, am plasat în orașele mari din țară o serie de afișe outdoor nebranduite care au avut rolul de a crea controverse în rândul oamenilor întrucât acestea expuneau problemele societății și se încheiau cu mesaje de tipul Ce să faci? N-ai ce să faci”. Pentru a amplifica această controversă, afișele outdoor cu mesajele campaniei au fost dezbătute într-o serie de postări pe canalele Social Media ale KOLs și influencerilor parteneri. În cadrul revealului, influencerii au comunicat eforturile Lidl România de a rezolva problemele, din perspectiva oamenilor care acționează. Cu aceste exemple de #AiCSF, campania a continuat, timp de un an, prin intermediul a 12 influenceri și KOLsi, care au arătat 365 de fapte pentru un viitor mai bun, acțiuni concrete de cum putem aduce o schimbare pozitivă în rândul unor probleme acute ale societății: risipa alimentară, poluarea cu plastic, consumul de energie și apă, poluarea prin mijloacele de transport șamd

| Date beneficiari direcţi
    Campania #AiCSF #FaptePentruUnViitorMaiBun contribuie la dezvoltarea durabilă a societății, astfel că fiecare român este beneficiarul acesteia – mai cu seamă, toți cei preocupați de contextul actual al țării noastre, dornici să ajute, dar care au nevoie de îndrumare, dar și toți cei care obișnuiesc să nu facă nicio schimbare și care au nevoie de un imbold și inspirație să acționeze. În același timp, proiectul s-a adresat și stakeholderilor Lidl, deoarece construiește încrederea în angajamentul companiei față de ODD-uri (angajați, furnizori, autorități locale, ONG-uri).

| Strategia și implementarea campaniei
    Prima etapă a campaniei a avut rolul de a trezi conștiința colectivă, de a determina oamenii să vadă realitatea românească din jurul lor cu mai multă claritate. Astfel, în puncte stradale cheie din București, Timișoara și Cluj, Lidl a amplasat bannere outdoor nebranduite care atrăgeau atenția prin contradicția dintre mesaje: „2,2 milioane de tone de alimente ajung la gunoi anual în România – Ce să faci? N-ai ce sa faci“ sau „4,2 tone de plastic se varsă zilnic din Dunăre în Marea Neagră. Asta-i viața, lasă că trece și asta. Așa a fost să fie. O să fie bine.“ Prin construcția contradictorie a mesajelor, Lidl și-a propus să stârnească interesul și atenția oamenilor: pe de o parte să devină atenți la efectele pe care o atitudine pasivă le poate avea în fața unor probleme ale societății la a căror rezolvare cu toții putem contribui, și pe de cealaltă parte, să devină atenți la date, la statistici negative care ne afectează traiul, dar care fac parte din realitatea în care trăim. Mesajele contradictorii au avut un impact și în mediul online, prin intermediul influencerilor și KOLs parteneri care au pozat bannerele și au deschis debate-uri pe tema aceasta.
La o săptămână de la lansarea bannerelor outdoor, timp în care comunitățile online au dezbătut și au adresat întrebări pe marginea mesajelor, Lidl a oferit revealul și soluția, transformând mesajele “O să fie bine“ în „Facem să fie bine“, iar „Ce să faci? N-ai ce să faci“ în „Ai ce să faci“, direct pe vizualurile outdoor. Noile bannere direcționau oamenii către raportul de sustenabilitate Lidl, unde aceștia puteau parcurge fapte concrete care să demonstreze că sustenabilitatea nu este doar un concept teoretic și că un viitor mai bun se poate obține și prin pași mici, cât timp acționăm împreună, la nivel de societate. Campania a fost comunicată și prin intermediul unor spot-uri TV și radio, astfel încât mesajele să ajungă la nivel național.
Campania a continuat cu o etapă ce are ca piloni principali de comunicare: mobilizarea și implicarea. Astfel, sub umbrela 365 de fapte pentru un viitor mai bun, 12 influenceri au acceptat misiunea de a aduce la lumină fapte pentru un viitor mai bun, care să inspire mai departe membrii comunităților online, plecând de la exemplul Lidl România. În fiecare lună din an, fiecare influencer a documentat ce a făcut el concret pentru a contribui la o societate mai bună și la un mediu mai curat, cu exemple personale, lucruri noi pe care le-a descoperit, experiențe și rezultate.


| Impactul campaniei
    Controversele de la nivel de mesaj ilustrate în bannerele din prima etapă de comunicare au generat dezbaterile urmărite, iar caracterul de teasing al mesajelor au stârnit curiozitatea audienței, fiind astfel și mai implicată în dialog, tocmai pentru a descoperi substratul mesajelor. Comunitățile influencerilor s-au implicat în mod natural în dialoguri, au comentat, au povestit despre faptele sustenabile pe care ei le fac și au împărtășit propriile experiențe sau soluții pentru un viitor mai bun, generând peste 32.000 de reacții. În primele două etape, de teasing și reveal, mesajele Lidl au înregistrat 104 apariții, dintre care 70 au fost organice și 34 paid, ajungând la peste 1.260.000 de oameni din comunitățile influencerilor. Comunicarea din a doua etapă, cea de reveal, a fost susținută și de emiterea unui comunicat de presă prin care am anunțat lansarea raportului de sustenabilitate cu cele mai importante rezultate și măsuri. Prin intermediul acestuia, am avut acoperire în cele mai mari publicații naționale și locale din România – peste 100 de apariții earned. Spoturile radio și TV care au anunțat mesajul campaniei și lansarea raportului de sustenabilitate Lidl Romania au fost difuzate pe toate posturile mari de televiziune și radio, ajungând astfel în toate orașe din țară, la milioane de romani.
În cadrul activării digitale, sub umbrela 365 de fapte pentru un viitor mai bun, cei 12 influenceri care au contribuit la misiunea Lidl au generat 356 apariții și au împărtășit comunităților 365 de fapte pentru un viitor mai bun. Postările influencerilor au înregistrat un reach de aproape 5.812.000 și peste 280.000 de reacții. Însă, cel mai important rezultat al campaniei este că Lidl și influencerii parteneri au inspirat comunitățile să le urmeze exemplul și le-a oferit încredere că există fapte concrete pentru o viață sustenabilă. Feedback-urile și reacțiile pozitive s-au văzut în comentariile comunităților, care s-au mobilizat și au adoptat sfaturile și recomandările influencerilor în viața lor de zi cu zi și chiar au inspirat și alți oameni la rândul lor să le urmeze exemplul.


| Buget
    > 50.000 Euro

| Partenerii campaniei
    • Golin România – agenția s-a ocupat de dezvoltarea conceptului și implementarea campaniei pe platformele Social Media și emiterea comunicatului de presă
• Sunday Morning - agenția s-a ocupat de dezvoltare conceptului și implementarea bannerelor outdoor
• Initiative – agenția s-a ocupat de dezvoltarea și implementarea campaniei de TV și radio


| Website campanie
    https://www.lidl.ro/ro/cataloage/raport-de-sustenabilitate-fy2019/view/flyer/page/1





Copyright © Gala Societății Civile - 2022
Site dezvoltat de Netvibes