close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




 

Participanti & Proiecte



#SuntAici pentru copiii din orfelinate



| Organizator:
    Fundația Hope and Homes for Children România
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Pentru copiii orfani, #SuntAici se aude și se simte rar. Iar realitatea este că noi toți avem nevoie să auzim „sunt aici pentru tine”. În 2021, aproape 4000 de copii încă trăiau în orfelinatele din România cu teama abandonului deja suferit, zi de zi. Pentru ei, ancorele - mama, tata - nu există, ei cresc fără rădăcini, într-o societate care îi vrea responsabili și adaptați. Dar fără ajutor, ei nu reușesc.

De peste 23 de ani, Hope and Homes for Children luptă pentru ca niciun copil să nu mai trăiască trauma instituționalizării. Copiii din orfelinate sunt tot copiii noștri; nu putem construi o societate sănătoasă pentru generațiile viitoare, fără să ne îngrijim și de ei. Și ei sunt generația viitoare. Campania #SuntAici a fost vocea acestor copii care au dreptul, ca noi toți, să crească din iubire și nu din trauma abandonului.


| Scopul campaniei
    Scopul campaniei a fost acela de a susține accelerarea reformei sistemului de protecție a copilului din România: închiderea tuturor orfelinatelor și creșterea intervențiilor ce previn separarea copilului de familie.

Obiectivele campaniei #SuntAici: informarea și conștientizarea opiniei publice cu privire la problematica orfelinatelor și a dramei copiilor care încă trăiesc acolo și a celor care sunt în pericol de a ajunge în orfelinat și atragerea unui număr cât mai mare de jurnaliști, de canale media dar și de persoane publice care să fie vocea acestor copii.


#SuntAici pentru copiii din orfelinate #SuntAici pentru copiii din orfelinate #SuntAici pentru copiii din orfelinate

| Client campanie
    n/a

| Autor campanie
    Fundația Hope and Homes for Children România

| Acoperire campanie
    Campania a avut acoperire națională, cu focus pe București.

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Dacă ai trăit vreodată frica de pierdere sau abandon, știi ce este în sufletul copiilor din orfelinate, zi de zi. Spune #SuntAici.

De Ziua Mondială a Copiilor Orfani, pe 8 noiembrie 2021, Hope and Homes for Children a lansat campania-manifest #SuntAici, cu scopul de a trage un semnal de alarmă cu privire la numărul încă mare de copii, 3810, care trăiesc în 141 de centre de plasament, în România - instituții ce continuă să le răpească șansa la o dezvoltare normală, ca membri ai societății. Mesajul campaniei vorbește despre sentimentul greu al separării sau pierderii pe care fiecare din noi, copil sau adult, l-am simțit la un moment dat și despre trauma grea a abandonului, pe care copiii din orfelinate o trăiesc zi de zi.

Sute de oameni au fost invitați pe 8 noiembrie să compună din inimi colorate mesajul #SuntAici pentru copiii fără sprijin, activare posibilă cu sprijinul Metrorex, prin implicarea directă a trecătorilor din pasajul Piața Victoriei și realizată de actorii – adolescenți ai Academiei Victory of Art.

De asemenea, în aceeași dimineață, 27 de radiouri din întreaga țară au devenit glasul copiilor fără voce și au transmis, pro bono, spotul campaniei. Într-o acțiune fără precedent, în jurul orei 8, posturile de radio au oprit programul lor regulat și au difuzat mesajul campaniei către milioane de oameni.

Campania a avut suportul unui spot video, difuzat pro bono de 6 stații tv în perioada campaniei și a unui spot radio, care a avut de asemenea susținerea a zeci de radio-uri locale și naționale.

Prin 7 intervenții LIVE în emisiuni radio, echipa Hope and Homes for Children, beneficiari și susținători persoane publice au vorbit despre cei mai vulnerabili copii ai României: copiii din centrele de plasament și cei în risc să ajungă acolo, din cauza sărăciei.


| Date beneficiari direcţi
    Direcți:
- cei 3810 copii care cresc în continuare în instituții-mamut ce le răpesc identitatea și îi privează de dreptul de a crește într-un mediu familial. Pentru că aproape 4000 de copii sunt mult prea mulți pentru o societate care știe - sau ar trebui să știe - că istoria, așa cum a fost ea scrisă până în 1990, cu peste 100.000 de copii în orfelinate, nu are voie să se mai repete vreodată.
- sutele de mii de copii în risc de a fi separați de părinții lor din cauza sărăciei. Pierderea locuinței, o casă care stă să cadă, lipsa căldurii, a apei sau a curentului electric, hrana puțină, lipsa medicamentelor sau a hainelor - sunt doar câteva din luptele de zi cu zi ale părinților care nu pot sa iasă din sărăcia extremă; și motive pentru care copiii sunt luați de acasă și plasați în orfelinate.
Indirecți: familiile extinse ale acestor copii.


| Strategia și implementarea campaniei
    Dacă ai trăit vreodată frica de pierdere sau abandon, știi ce este în sufletul copiilor din orfelinate, zi de zi. Spune #SuntAici.

De Ziua Internațională a Copiilor Orfani (a doua zi de luni din luna noiembrie), Hope and Homes for Children a lansat campania care vorbește despre una dintre cele mai puternice traume pe care fiecare dintre noi a trăit-o la un moment dat în viața de copil sau de adult: trauma abandonului; și despre copiii care o simt și o trăiesc zi de zi: copiii din orfelinate.

În dimineața zilei de 8 noiembrie, peste 300 de oameni au fost invitați să compună mesajul #SuntAici pentru copiii fără sprijin, în pasajul de transfer de la stația de metrou Piața Victoriei. Sute de inimi au fost lipite în mod simbolic de adulți și copii, pentru ca în final mesajul #SuntAici să devină vocea copiilor din orfelinate. Amalia Enache, Ambasador Hope and Homes for Children, s-a alăturat momentului; acțiunea a fost susținută de Metrorex, iar activarea trecătorilor a fost posibilă cu ajutorul actorilor – adolescenți ai Academiei Victory of Art.

În aceeași dimineață, 27 de radiouri din întreaga țară au devenit glasul copiilor fără voce și au transmis, pro bono, spotul campaniei. Într-o acțiune fără precedent, în jurul orei 8, posturile de radio au oprit programul lor regulat și au difuzat mesajul campaniei.

În aceeași zi, Mihai Morar, Ambasador Hope and Homes for Children, a spus #SuntAici în Matinalul său de la Radio ZU, cu o intervenție în direct alături de unul dintre copiii-supraviețuitori ai Leagănului de la Sighetul Marmației, așa-numitul "orfelinat al groazei" în 1990.

Am vorbit despre copiii fără copilărie și prin 7 intervenții în direct, la posturi de radio naționale ex: DigiFM, Europa FM sau Radio România Actualități și locale.

În total, în cadrul campaniei, 6 stații tv și 5 radiouri au difuzat spotul #SuntAici în perioada noiembrie - decembrie 2021.

Campania #SuntAici a avut și o componentă de social media și a inclus ad-uri (Facebook, Google și YouTube ads), postări organice de promovare a campaniei, postări pe paginile endorserilor, bannere on-line pe site-urile media partenere.

"Cum stai drept în fața fricii de abandon" este un episod special al podcastului Cu inima la vedere (podcast produs de Hope and Homes for Children și găzduit de Amalia Enache), episod lansat odată cu campania, ce i-a avut ca invitați pe artistul Horia Brenciu și pe psihoterapeutul Diana Stănculeanu.


| Impactul campaniei
    Campania #SuntAici a dat voce celor mai vulnerabili copii ai României și în 2021:

Printr-un spot tv și unul radio care au vorbit despre trauma abandonului, despre fiecare dintre noi și despre copiii care se simt singuri și fără rădăcini, zi de zi. Prin susținerea consistentă a mass-media, în total, 40 de stații tv și radio au spus #SuntAici și ni s-au alăturat pro bono prin:
- difuzări ale spotului campaniei în perioada campaniei (6 stații TV și 5 radiouri); în total, peste 300 de difuzări ale spotului tv și aproape 200 de difuzări ale spotului radio;
- spațiu editorial: 7 intervenții în direct de Ziua Internațională a Copiilor Orfani, în cadrul mai multor emisiuni de maximă audiență, ex: Ca să știi, Lucian Mîndruță, Digi FM, / Drum cu prioritate, Radu Constantinescu, Europa FM);
- sincronizarea a 27 de stații radio care au difuzat spotul #SuntAici în dimineața Zilei Internaționale a Copiilor Orfani

Vocea celor mai vulnerabili copii ai României a fost auzită de sute de mii de oameni prin intervenții în direct la radio ale tinerilor care au părăsit sistemul sau care încă locuiesc în casele familiale construite de Fundație (118 case familiale, până acum).

Implicarea publicului larg, printr-o activare offline emoționantă care a oprit aproape 300 de oameni în pasajul de la stația de metrou Piața Victoriei, a avut ca rezultat compunerea, în mod simbolic, a mesajului #SuntAici pentru copiii din orfelinate.

Prin vocea puternică a Ambasadorilor Hope and Homes for Children, Amalia Enache și Mihai Morar (prezența la evenimentul de la metrou, intervenție la radio, la Matinalul de la ZU, postări pe paginile personale de Social Media).

De asemenea, Irina Rimes - susținător Hope and Homes for Children - s-a alăturat campaniei și a susținut un mini-recital în direct la Radio ZU, în luna decembrie, cu mesajul: #SuntAici pentru copiii pentru care Acasă nu mai trebuie să fie o instituție-mamut, ci un mediu cald, cât mai apropiat de cel familial.

Prin comunicarea unui mesaj care să rezoneze în fiecare dintre noi, copii, adulți, părinți, frați sau bunici - Dacă ai trăit vreodată frica de pierdere sau abandon, știi ce este în sufletul copiilor din orfelinate, zi de zi - am reușit, prin campania #SuntAici, să dăm voce celor mai vulnerabili copii ai României de care noi, ceilalți, nu trebuie să uităm. Pentru ei, împreună, trebuie să închidem toate orfelinatele, până la ultimul, și să le putem oferi soluții alternative de locuire, un mediu familial și un acasă.


| Buget
    10.000 - 25.000 Euro

| Partenerii campaniei
    Voluntari: Academia Victory of Art
Partener: Metrorex

Colaboratori:
- Ioana Florea, actriță
- Felicia Stoica, Corneliu Dobrea, Studioset - echipa de creație și producție spot



| Website campanie
    https://www.youtube.com/watch?v=Fh9vvkh41Ag





Copyright © Gala Societății Civile - 2022
Site dezvoltat de Netvibes