Participanti & Proiecte
AMBASADOR PENTRU ACASĂ. CÂND CONSTRUIM O CASĂ, CONSTRUIM UN OM.
|
Organizator: Fundația Hope and Homes for Children România |
|
Sectiune: Campanii sociale |
Campania a fost inițiată ca răspuns la nevoia urgentă de a oferi un cămin stabil și un mediu familial celor 11 copii cu nevoi speciale, aflați în ultimul centru de plasament din sectorul 5 al Capitalei. În contextul închiderii instituțiilor de tip vechi și al tranziției către îngrijirea în case și apartamente familiale, proiectul a urmărit strângerea sumei de 450.000 de euro, necesară construirii unei astfel de locuințe.
Scopul campaniei a fost de a mobiliza comunitatea și de a implica Ambasadorii Hope and Homes for Children - David Popovici, Amalia Enache, Alexandru Tomescu, Marius Manole și Mihai Morar – pentru a sensibiliza publicul și a le asigura copiilor vulnerabili șansa la un viitor mai bun, într-un mediu sigur, stabil, adaptat nevoilor lor.
| Obiectivele campaniei
1. Strângerea fondurilor necesare – Mobilizarea comunității pentru a aduna suma de 450.000 de euro, destinată construirii unei case familiale pentru 11 copii cu nevoi speciale din ultimul centru de plasament din sectorul 5.
2. Creșterea gradului de conștientizare – Informarea și sensibilizarea publicului cu privire la importanța închiderii centrelor de plasament și necesitatea oferirii unui mediu familial adecvat copiilor vulnerabili.
3. Implicarea ambasadorilor și a comunității, pentru a inspira și încuraja solidaritatea și implicarea activă a societății în sprijinirea cauzei.




| Acoperire
Național
| Rezumat
Campania este mai mult decât o simplă inițiativă de strângere de fonduri – este o poveste despre speranță, despre puterea solidarității și despre ce înseamnă să construiești nu doar un acoperiș, ci și visuri, încredere și demnitate.
Dedicată strângerii fondurilor necesare construirii unei case familiale pentru 11 copii cu nevoi speciale din ultimul centru de plasament din sectorul 5 al Capitalei (450.000 euro), campania a avut ca obiectiv mobilizarea comunității prin implicarea Ambasadorilor săi – David Popovici, Amalia Enache, Alexandru Tomescu, Marius Manole și Mihai Morar. Pe parcursul a nouă luni, cei 5 Ambasadori, alături de alte personalități publice, au contribuit la strângerea sumei necesare construirii casei familiale, inspirând și încurajând solidaritatea celor din jur.
Fiecare Ambassador a adus o parte din sufletul său, mobilizând mii de oameni să creadă în această cauză. Împreună, ei au adunat 435.000 de euro, iar în noiembrie 2024, Hope and Homes for Children a început construcția casei pentru cei 11 copii care au nevoie de sprijin, dragoste și un loc pe care să-l numească ACASĂ. La suma inițială de 435.000 de euro strânsă de Ambasadori, s-au adăugat până la finalul lui 2024 donații din partea comunității, ducând totalul la 590.000 de euro, obiectivul fiind depășit cu 35%. Fundația va putea, astfel, nu doar finaliza casa familială a celor 11 copii cu nevoi speciale, ci acoperi o parte semnificativă din costul construcției unei alte case familiale.
| Public țintă
1. Comunitatea – Persoane fizice, cu venituri medii și ridicate, actuali sau posibili donatori; grupuri sensibilizate de cauza copiilor vulnerabili; deschidere spre filantropie și acțiuni umanitare.
2. Mediul corporate – Companii interesate de responsabilitatea socială, dispuse să se alăture cauzei prin sponsorizări și donații.
3. Influencerii – utilizatori activi ai platformelor sociale, sensibili la campaniile de conștientizare și dispuși să ducă mai departe, pro bono, misiunea Fundației.
Beneficiarii direcți: cei 11 copii cu nevoi speciale din ultimul centru de plasament din sectorul 5.
Beneficiarii indirecți:
• Comunitatea, care devine mai informată și implicată în susținerea copiilor vulnerabili.
• Sistemul de protecție a copilului, prin promovarea unui model sustenabil de îngrijire în case familiale.
| Activitati
Campania a fost construită în jurul unui mesaj emoțional puternic, evidențiind nevoia urgentă a celor 11 copii cu nevoi speciale de a avea un cămin sigur și stabil. Strategia creativă s-a bazat pe povești autentice, imagini emoționante și implicarea Ambasadorilor, care au contribuit la creșterea vizibilității inițiativei și implicarea comunităților lor.
Pentru a maximiza impactul campaniei, s-a utilizat un mix de canale de comunicare:
• Social media – Postări, stories, reels, videos realizate atât de Ambasadorii Hope and Homes pe Facebook, Instagram, TikTok și YouTube, cât și conținut propriu, pe canalele Fundației, pentru a putea fi atinse cât mai multe categorii de public.
• Presa tradițională – Parteneriate cu stații TV și radio, cu publicații online, pentru a asigura o acoperire națională.
• Evenimente – pentru a ține aproape presa, Ambasadorii, influencerii și mediul corporate.
• Campanii PPC – Promovare targetată prin Google și Meta Ads, direcționată către donatori potențiali și companii.
| Rezultatele campaniei
Campania nu doar și-a atins obiectivele, ci le-a depășit cu succes, generând un impact semnificativ și mobilizând comunitatea dincolo de așteptări:
1. Strângerea fondurilor necesare construcției casei familiale
• S-a reușit colectarea sumei de 590.000 de euro, cu 35% mai mult comparativ cu obiectivul setat (450.000 de euro);
• Donațiile au provenit atât de la donatori individuali, cât și din sponsorizări corporate.
2. Creșterea gradului de conștientizare
• Peste 7 milioane de conturi de social media au fost expuse mesajului campaniei prin intermediul canalelor Hope and Homes for Children și prin cele ale Ambasadorilor și influencerilor care s-au alăturat cauzei / vs / 3 milioane setate ca obiectiv ( + 133%)
• Materialele video au generat peste 5 milioane de vizualizări pe platformele sociale (+ 150%)
• S-a obținut o acoperire media fără precedent, obiectivul setat fiind depășit cu +200 %. Numărul total al aparițiilor a fost de 615, dintre care: 45 pe TV, 10 pe radio, 540 de materiale în online și 20 în print.
3. Implicarea ambasadorilor, a influencerilor și a comunității
• Ambasadorii campaniei (David Popovici, Amalia Enache, Alexandru Tomescu, Marius Manole și Mihai Morar) au realizat peste 40 de postări și stories, atrăgând atenția asupra cauzei.
• Peste 30 de influenceri s-au alăturat campaniei: Adina Buzatu, Alexia Eram, Alexandra Ungureanu, Alexandru Ion & Evelyne Vilcu, AMI, Ana Baniciu, Ana Craciun-Lambru, Corina Caragea, Cornel Ilie, Cristian Dascălu, Dana Rogoz, Feli Donose, Florin Negruţiu, Giulia Anghelescu, Ioana Ginghina, Lidia Buble, membrii Lotului Olimpic de Canotaj, Lora, Magicianul Robert Tudor, Mihaela Buzărnescu, Nicoleta Nuca, Oana Zamfir, Otniela Sandu. Activitatea lor pe canalele proprii a generat un reach de aproximativ 3 milioane.
• 14.500 de donatori au contribuit la campania de strângere de fonduri.
✅ Fondurile necesare au fost strânse și, mai mult, targetul depășit cu 35%.
✅ Conștientizarea publicului a fost realizată printr-un mix eficient de canale.
✅ Implicarea ambasadorilor, a influencerilor și a comunității a dus la o mobilizare impresionantă a donatorilor.
Campania a reprezentat o dovadă puternică a faptului că, prin solidaritate și implicare, comunitatea poate schimba destine și oferi șansa unui viitor mai bun copiilor vulnerabili.
| Parteneri
Nu este cazul.
| Despre organizator
În 26 de ani de intervenții, Hope and Homes for Children România a susținut 43.800 de copii să rămână în siguranță lângă părinții sau familia lor extinsă și să nu fie instituționalizați, prin Programul de Prevenire a Separării Copilului de Familie. Din 1998 și până în prezent, Fundația a contribuit la închiderea a 75 de centre de plasament, a construit 128 de case familiale, cu 7.500 de copii scoși din orfelinate și peste 2.000 reintegrați în familia naturală sau extinsă.
| Website proiect
https://hopeandhomes.ro/ambasador-pentru-acasa/