Agenția The Azores Sustainability & CSR Services a lansat a șasea ediție a ranking-ului ROMANIA Corporate Sustainability & Transparency INDEX (CST INDEX), în trecut denumit Romania CSR Index, cea mai importantă evaluare a domeniului sustenabilității și responsabilităţii corporative din România. Rezultatele ranking-ului au fost anunțate în cadrul celei de-a șasea ediții a evenimentului hibrid Best Practices in Corporate Sustainability, transmis live pe paginile de Facebook și YouTube ale agenției pe data de 9 decembrie 2021, sub sloganul Sustainability is Unstoppable. So are you!

Ce este ROMANIA CST INDEX?

Romania Corporate Sustainability & Transparency Index (ROMANIA CST INDEX) este o analiză complexă, unică în România, prin care sunt evaluați indicatorii de sustenabilitate ai companiilor din perspectiva nivelului de performanță și transparență în domenii precum schimbări climatice, politici privind diversitatea și anticorupția, responsabilitatea față de angajați, marketing responsabil sau lanț valoric.

Pentru realizarea acestui index au fost analizate peste 750 de companii, mai exact companiile din România care au peste 500 de angajaţi, dar și alte companii mai mici care au publicat rapoarte de sustenabilitate.

Care este metodologia care stă la baza ROMANIA CST INDEX?
Evaluarea din spatele ranking-ului ROMANIA CST INDEX 2021 pornește de la un scorecard cu 10 categorii și 70 de indicatori de sustenabilitate care se referă atât la strategia și obiectivele de sustenabilitate, cât și la impactul companiilor din punct de vedere economic, de mediu și social. Punctajul final al fiecărei companii se calculează în funcție de ponderi specifice industriei din care fac parte companiile respective.

Sunt evaluate informațiile publicate de companii în rapoartele de sustenabilitate, în declarațiile nefinanciare sau pe website-urile corporate, raportate pentru anul financiar 2020, în limba română.

Scorecard-ul este un instrument de evaluare aliniat la cele mai importante standarde sau referințe internaționale din domeniul sustenabilității corporative și responsabilității sociale:
• Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU (ODD);
• Directiva 2014/95/UE & The Proposal for a Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD);
• GRI Sustainability Reporting Standards (GRI Standards);
• CDP (Carbon Disclosure Project);
• Business for Societal Impact (formerly known as LBG).

Care sunt cele mai importante schimbări în evaluarea ROMANIA CST INDEX 2021?

Anul 2021 a adus câteva schimbări importante privind indicatorii Romania CST Index. A fost introdusă o nouă categorie, denumită Schimbări Climatice în care au fost introduși mai mulți indicatori precum reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră Scop 1, 2 și 3, și obiectivele stabilite în acest sens, sau producția și consumul de energie regenerabilă.

Care sunt obiectivele analizei?
Ranking-ul își propune să fie un instrument util atât pentru mediul privat, cât și pentru autorități, ONG-uri sau diverse comunități. Rezultatele index-ului pot fi utilizate pentru elaborarea unui roadmap care să ajute la creșterea performanței privind sustenabilitatea corporativă, pentru benchmarking la nivel de industrie sau top performers, sau pentru asigurarea alinierii strategiei corporative la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă.

„Este tot mai evident faptul că mediul privat poate avea un impact semnificativ în îndeplinirea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă ale ONU. Prin urmare, ne-am îndreptat atenția spre evaluarea rapoartelor de sustenabilitate ale companiilor din România pentru a contura o imagine de ansamblu privind implicarea lor și cum performează de la an la an. Numărul companiilor care raportează este încă redus, vorbim aici de 4.4% dintre cele peste 750 de companii care au peste 500 de angajați. Totuși, observăm că numărul rapoartelor are o tendință ascendentă și sperăm ca noua propunere de Directivă a UE, CSRD, să anime și mai mult acest domeniu.”
, explică Alina Liciu, Managing Partner The Azores.

Companiile care au primit distincții în ROMANIA CST INDEX 2021:

Gold Level Recognition: Kaufland România, Coca-Cola HBC România, HeidelbergCement România, Antibiotice, Raiffeisen Bank, CEZ România, Telekom România, Banca Transilvania, Lidl România.

Silver Level Recognition: Romgaz, GreenPoint Management, Romstal.

Bronze Level Recognition
: Grupul Digi | RCS-RDS, Transelectrica.

Best Practices in Corporate Sustainability: evenimentul hibrid în cadrul căruia au fost lansate rezultatele ROMANIA CST INDEX 2021

Agenția The Azores organizează anual un eveniment pentru lansarea rezultatelor index-ului și pentru a evidenția cele mai bune practici din domeniul sustenabilității și al investițiilor în comunități, și a contura noi tendințe în sustenabilitate.

Profesionişti de top de la nivel internațional și jucători importanți din domeniul sustenabilității din România
au relevat perspective despre modul în care o companie poate să obţină cele mai bune rezultate în urma investiţiei în sustenabilitate şi în comunităţi:
• Guillaume Lafortune, Directorul Biroului din Paris al Sustainable Development Solutions Network (SDSN);
• Elaine Cohen, Author & Top 100 Global Thought Leader of Trustworthy Business and Sustainability, Managing Partner Beyond Business;
• Eileen Chen, Sustainability Communication Consultant, Radley Yeldar.

Speakerii din România, reprezentanţi ai unor companii cu rezultate foarte bune în domeniul sustenabilităţii corporative, au fost:
• Adina Tudor - Customer Sustainability Partnerships Manager, Coca-Cola HBC România;
• Claudia Oprescu - Expert CSR - ARHITECT BCR, Direcția Marketing și Comunicare, Banca Comercială Română;
• Valer Hancaș - Corporate Affairs & Communication Director, Kaufland România & Moldova;
• Irina Ionescu - Director General, GreenPoint Management;
• Andreea Ghiocel - Operational Manager Reporting Division, The CSR Agency;
• Martha Rusoiu - Specialist CSR, Departamentul PR, Comunicare Internă & CSR, Divizia Oameni și Brand, CEZ România;
• Alina Liciu - Managing Partner, The Azores Sustainability & CSR Services.

Moderatorul evenimentului a fost Victor Georgescu - Founder, LifeHax.

Sloganul evenimentului, „Sustainability is Unstoppable. So are you!” subliniază faptul că, în ziua de azi, sustenabilitatea și responsabilitatea au devenit normalitate, sunt de neoprit și doar companiile care integrează cu succes în ADN acest mod de business se vor afla pe o pantă ascendentă.

Partenerii care au susținut evenimentul Best Practices in Corporate Sustainability au fost: Coca-Cola HBC România, Banca Comercială Română, Ariston Thermo România, Transelectrica, Romgaz, GreenPoint Management și CEZ România.

Partenerii strategici ai evenimentului au fost: Sustainable Development Solutions Network (rețeaua ONU) și LifeHax Solutions.

Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul agenţiei:
https://www.theazores.ro/romania-cst-index-2021/
https://www.theazores.ro/events/best-practices-in-corporate-sustainability-2021/despre-eveniment-2/

***
Despre The Azores Sustainability & CSR Services

Agenţie de consultanță, înființată în 2013, cu scopul de a sprijini companiile din România în integrarea sustenabilității corporative în strategia de business, The Azores Sustainability & CSR Services are o abordare axată pe rezultate pe termen lung, utilizarea tehnologiei IT pentru un nivel ridicat de acuratețe al indicatorilor de sustenabilitate și proiecte de research care să sprijine decidenții din companii în definirea strategiei privind sustenabilitatea corporativă.

Cel mai important și complex proiect al agenției este Romania CST Index, în trecut denumit Romania CSR Index, ranking care a fost lansat în 2016 şi care este singurul din România care evaluează indicatorii de sustenabilitate ai companiilor: informaţii despre managementul sustenabilității, impactul economic, de mediu şi social. Indexul este lansat în fiecare an în cadrul conferinţei Best Practices in Corporate Sustainability.

În 2019, agenția a lansat Community Index, cel mai cuprinzător ranking al proiectelor corporate de investiții în comunități și un centralizator al celor mai bune campanii de CSR derulate în fiecare an de companiile din România. Rezultatele ranking-ului, împreună cu studii de caz şi interviuri ale unor experţi naţionali şi internaţionali sunt prezentate în fiecare an în Community Index Magazine, singurul anuar bilingv dedicat investițiilor în comunități derulate de companiile din România.