Nume proiect: Bun venit pe lume!
Nume organizatie: Salvati Copiii Romania
 
 
Date generale
Perioada in care s-a derulat proiectul
*1. Data de incepere a proiectului
Oct / 2012
*2. Data de incheiere a proiectului
Dec / 2013
 
Daca proiectul face parte dintr-un program, va rugam specificati numele si perioada de desfasurare a programului
3. Durata programului
2010-2015

4. Numele programului
Fiecare Copil Conteaza
 
Precizati acoperirea geografica a proiectului/ initiativei
 
*5. Orase/ Judete
Bucuresti, Timisoara, Craiova, Constanta, Iasi, Pitesti, Resita, Piatra-Neamt, Suceava, Vaslui, Cluj-Napoca, Petrosani, Targu-Mures, Brasov, Adjud, Slobozia.
 
*6. Acoperire
Nationala
 
*7. Enumerati organizatiile/ institutiile/ companiile partenere implicate in proiect
Asociatia Romana de Neonatologie, McCann Erickson, media locala si centrala, Metrorex, Ratb.
 
*8. Rezumati proiectul motivand implementarea acestuia, incluzand: nevoile identificate, obiectivele vizate, activitatile implementate cu resursele disponibile si rezultate obtinute (cele mai importante realizari). 
Romania este pe primul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste mortalitatea infantila *copii 0-1 ani. Rata mortalitatii infantile in 2012: 9 decese la 1000 de copii nascuti vii (1812 cazuri). 
Un copil mai mic de 1 an moare la fiecare 5 ore. 33% din aceste decese ar fi putut fi prevenite. Principala cauza a deceselor este prematuritatea. Rata naşterilor premature, un factor de risc major al mortalităţii infantile, se ridică în România la 10%. Prematuritatea şi complicaţiile pe care aceasta le induce reduc drastic speranţa de viaţă a celor aproximativ 20.000 de copii care se nasc anual inainte de termen.
 
Obiectivul campaniei
Campania ‘Bun venit pe lume!’ a debutat in octombrie 2012, cu scopul de a strange fonduri pentru dotarea cu incubatoare si echipamente performante a maternitatilor din Romania, pentru salvarea bebelusilor nascuti prematur.
Salvati Copiii si-a propus reducerea cu 15% a mortalitatii infantile si a mortalitatii copiilor sub 5 ani, in perioada 2010 – 2015. 
 
Activitati principale: 
• Identificarea si dotarea cu echipamente medicale performante a maternitatilor care le necesita cu prioritate
• Cresterea capacitatii echipelor medicale de a ingriji copiii nascuti prematuri prin training-ul specialistilor in domeniu
 
Rezultate obtinute: 
- 1 300 000 lei investiti in 18 maternitati din orasele: Bucuresti, Timisoara, Craiova, Constanta, Iasi,Pitesti, Resita, Piatra-Neamt,Suceava,Vaslui, Cluj-Napoca, Petrosani, Targu-Mures, Brasov, Adjud, Slobozia.
- 327 nou-nascuti salvati in 2013 cu ajutorul donatiilor Salvati Copiii
- pregatirea a 75 de medici cu specializare in obstetrica, ginecologie si neonatologie cu scopul de a creste detectia cazurilor de copii cu malformatii cardiace corectibile inca din perioada prenatala.
 
Relevanta (context)
*1. Prezentanti contextul initierii proiectului: care au fost punctele de pornire si cum au fost identificate nevoile beneficiarilor?
Romania este pe primul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste mortalitatea infantila *copii 0-1 ani. Rata mortalitatii infantile in 2012: 9 (fata de 9,4 in 2011) decese la 1000 de copii nascuti vii (1812 cazuri fata de 2074 in 2010). 
Un copil mai mic de 1 an moare la fiecare 5 ore. 33% din aceste decese ar fi putut fi prevenite.
Principala cauza a deceselor este prematuritatea – pentru că vin prea devreme, prematurii sunt fragili - chiar si un fir de praf le poate fi fatal.Rata nasterilor premature, un factor de risc major al mortalitatii infantile, se ridica in Romania la 10%, potrivit datelor date publicitatii in 2010 de catre Asociatia Romana de Neonatologie. Prematuritatea si complicatiile pe care aceasta le induce reduc drastic speranta de viata a celor aproximativ 20.000 de copii care se nasc anual inainte de termen.
 
*2. Care au fost scopul si obiectivele propuse?
Campania ‘Bun venit pe lume!’ a debutat in octombrie 2012, cu scopul de a strange fonduri pentru dotarea cu incubatoare si echipamente performante a maternitatilor din Romania, pentru salvarea bebelusilor nascuti prematur.
Obiectiv Salvati Copiii:reducerea cu 15% a mortalitatii infantile si a mortalitatii copiilor sub 5 ani, in perioada 2010 – 2015 
Obiective: 
•Evenimente de strangere de fonduri la nivel national
•Identificarea si dotarea cu echipamente medicale a 15 maternitati care le necesita cu prioritate
•Cresterea capacitatii echipelor medicale de a ingriji copiii nascuti prematuri
 
*3. Prezentati principalele activitati intreprinse pentru implementarea proiectului, incluzand si modul de desfasurare/ metodologia proiectului. 
Campania “Bun venit pe lume” , derulata de Salvati Copiii, a debutat în octombrie 2012 si si-a propus strangerea de fonduri pentru dotarea cu incubatoare a maternitatilor din Romania.

1900 de body-uri de nou-nascuţi reprezentand numarul de bebelusi decedati anual au fost expuse in mai multe locatii din Bucureşti si din tara. 
Fiecare body simbolizeaza viata unui bebeluș care nu a apucat sa-l poarte.Pentru fiecare 50 de lei donati, un body a fost dat jos de pe suport si toate body-urile colectate au fost daruite copiilor din maternitati. Au continuat apoi evenimentele de strangere de fonduri din cele 12 filiale ale organizatiei: Arges, Brasov, Constanta, Dolj, Hunedoara, Iasi, Mures, Neamt, Suceava, Timis, Vaslui, Caras-Severin.
Mobilizarea echipei Salvati Copiii si a voluntarilor a fost fara precedent, toti membrii implicandu-se in strangerea de fonduri.In campanie s-au implicat:

45 de angajati si 850 de voluntari Salvati Copiii, in Bucuresti si 12 filiale din tara.Suma totala colectata in aceasta campanie este de 1 300 000 de lei au fost colectati cu ajutorul companiilor si donatorilor individuali prin sponsoorizari, donatii directe, sms, mecanismul 2% de redirectionarea a impozituluipe venit si 20% de redirectionare a impozitului pe profit.

Astfel, am reusit sa atingem obiectivul prioritar al campaniei, acela de a dota 18 maternitati din Romania cu echipamente medicale performante necesare supravieturii nou-nascutilor prematuri.
 
Mentionati cateva date despre beneficiarii directi sau indirecti (numarul si tipul acestora): cum au fost responsabilizati si incurajati beneficiarii sa se implice in planificarea, desfasurarea, evaluarea activitatilor sau in continuarea programului?
 
*4. Categorii de public tinta/ beneficiari directi: numar si tip
3600 de copii nascuti prematur in cele 18 maternitati dotate- aprox 200/maternitate, 75 de medici cu specializare in obstetrica, ginecologie si neonatologie, pregatiti cu scopul de a creste detectia cazurilor de copii cu malformatii cardiace corectibile inca din perioada prenatala.
*5. Categorii de public tinta/ beneficiari indirecti: numar si tip
Mamele si familiile copiilor care beneficiaze de echipamente, cadrele medicale din maternitati si sectii de neonatologie care folosesc echipamentele donate pentru salvarea nou-nascutilor
 
6. Daca beneficiarii au fost implicati in implementarea proiectului prezentati contributia lor.
/
 
Rezultate (eficacitate)
*1. Descrieti rezultatele proiectului: beneficiile aduse grupului tinta, schimbarile si efectele generate in urma implementarii acestuia. Daca proiectul a avut unele rezultate/ efecte neintentionate, prezentati-le succint. 
Suma totala colectata in aceasta campanie este de 1 300 000 de lei (companii si persoane fizice), cu care am dotat cu incubatoare si alte echipamente medicale(incubatoare terapie intensiva si de transport, ventilatoare pentru respiratie artificiala, mese radiante de resuscitare, monitoare functii vitale, pulsoximetre, audiometre, 18 maternitati din orasele: 
Adjud- Spitalul Municipal 
Brasov-Spitalul de Obstetrica si Ginecologie dr. I. A.Sbarcea
Bucuresti:Spitalul Clinic Dr.I.Cantacuzino, Maternitatea Polizu, Maternitatea Bucur
Cluj-Napoca:Spitalul Judetean de Urgenta
Constanta:Spitalul Judetean de Urgenta
Craiova:Spitalul Clinic Municipal Filantropia
Iasi:Spitalul Clinic de Obstetrica-Ginecologie Cuza-Voda
Petrosani:Spitalul de Urgenta
Piatra-Neamt:Spitalul Judetean de Urgenta
Pitesti:Spitalul Judetean de Urgenta
Targu-Mures:Spitalul Clinic Judetean
Suceava:Spitalul Judetean de Urgenta Sfantul Ioan
Timisoara:Spitalul Clinic Municipal de Urgenta 
Vaslui:Spitalul Judetean de Urgenta
Resita:Spitalul Judetean de Urgenta
Slobozia:Spitalul Judetean
- Conform datelor primite, aprox. 327 de nou-nascuti au fost salvati si 380 de nasteri au avut loc in conditii normale in 2013 datorita dotarilor cu echipamente medicale realizate de Salvati Copiii
- Am organizat cursul "From the heart of fetus to the heart of newborn", acreditat de Colegiul Medicilor din Romania si sustinut de lectori internationali,cu scopul de a creste detectia cazurilor de copii cu malformatii cardiace corectibile inca din perioada prenatala. La curs au participat 75 de medici.
 
*2. Precizati care au fost resursele umane implicate in implementarea proiectului: care a fost echipa de proiect (numarul si functiile personalului implicat cu norma intreaga, cu jumatate de norma, daca este cazul).
Echipa de proiect "Bun venit pe lume" (full time) manager proiect, coordonator comunicare, director de fundraising, coordonator voluntari
 
3. Daca proiectul a implicat voluntari, precizati numarul lor, cum au fost cooptati si in ce a constat implicarea lor.
Mobilizarea echipei Salvati Copiii si a voluntarilor a fost fara precedent. In campanie s-au implicat 850 de voluntari, in Bucuresti si 12 filiale din tara, unde au fost expuse cate 1900 de body-uri de bebelusi, fiecare dintre acestea simbolizand un copil care nu a mai apucat sa-l poarte. Pentru fiecare 50 de lei donati, un body a fost dat jos de pe suport.
Campania Bun venit pe lume a avut sustinerea voluntara a Amaliei Nastase ca ambasador al proiectului, a lui Andi Moisescu, presedintele Salvati Copii, dar si a altor personalitati:Ina,Andreea Raicu,Jojo,Mihai Morar,Vlad Petreanu, si altii.
 
*4. Ce roluri /responsabilitati a avut fiecare partener al proiectului? 
Asociatia Romana de Neonatologie ne-a furnizat datele despre prematuritate si ne-a a ajutat sa intocmim lista de maternitati care aveau nevoie de ajutorul donatiilor in cadrul campaniei.
Conceptul campaniei si vizualul campaniei, un body de nou-nascut,a fost realizat pro bono de agentia McCann Erickson.
Partenerii: Pro Tv, Realitatea TV, TVR, Marie Claire, CARIERE, Hotnews, Cocor Media, United Media, HMultiplex, dar si alte televiziuni locale, ne-au ajutat cu promovarea mesajului si spotului campaniei de sms si de redirectionarea a 2% pe impozitul de venit.
Cu sprijinul Metrorex si RATB am putut afisa posterul campaniei in mijloacele de transport in comun si in statii.
 
Buget
*1. Bugetul total al proiectului (in lei).
/
 
*2. Specificati contributiile in natura implicate (produse si servicii in sistem barter), resursele materiale folosite (NU umane sau financiare), daca este cazul.
- Promovarea pro bono in mass media locala si centrala, spatii indoor si outdoor, Metrorex, RATB, CFR, Holywood Multiplex.
 
*3. Numele persoanei responsabile de administrarea bugetului. Mentionati daca organizatia sau proiectul au fost auditate.
Mara Niculescu, director economic.
Organizatia a fost auditata de KPMG.
 
Evaluare
1. Care au fost obstacolele majore intampinate pe durata implementarii proiectului (specificati daca si cum le-ati depasit)?
Strangerea de fonduri presupune mai ales o componenta intensa de promovare a proiectului si a scopului campaniei. A fost o provocare sa atragem alaturi de noi persone publice si institutii mass media care sa rezoneze cu cauza noastra si sa se alature scopului nostru.
 
2. Daca ar fi sa incepeti din nou un astfel de proiect, cum ati proceda? Care au fost lectiile invatate in urma derularii proiectului? 
Cu siguranta vom crea niste parteneriate puternice cu institutiile media, care detin mecanismele de promovarea a campaniei si a modalitatilor de donare.
 
*3. Precizati doua sau trei calitati ale proiectului, care il diferentiaza. 
-Cel mai important, rezultatele proiectului se cuantifica in vieti salvate. 327 de bebelusi nascuti prematur au fost salvati doar in 2013 cu ajutorul echipamentelor donate de Salvati Copiii.
-Numarul mare de voluntari si persoane publice care s-au alaturat cauzei noastre (peste 850). 
-Un proiect national, la care au contribuit oameni cu suflet bun si companii din toata tara, pensionari sau mame cu copii in brate, cu totii induiosati de aceasta cauza: salvarea bebelusilor nascuti prematur din Romania.
 
Argumentati inscrierea proiectului in sectiunea IMPACT
*4. Ilustrati cum au fost atinse toate obiectivele planificate ale proiectului: care sunt cele mai importante realizari ale proiectului, care au fost schimbarile generate de activitati pe termen mediu si lung in randul beneficiarilor/ comunitatii, efectele pozitive si negative observate. Prin ce metode si instrumente/ tehnici le-ati identificat? Ilustrati si indicatorii cantitativi (de rezultat) si calitativi (de impact). 
In Romania mor anual, in medie, 1900 de copii cu varsta mai mica de un an, cea mai ridicata rata a mortalitatii infantile din Uniunea Europeana. Principala cauza a deceselor copiilor sunt nasterile inainte de termen. Pornind de la datele statistice, organizatia Salvati Copiii a demarat campania Bun venit pe lume, cu scopul de a informa opinia publica cu privire la aceasta drama a copiilor, dar si pentru a strange fonduri pentru dotarea cu echipamente medicale a 15 maternitati din tara. Simbolul campaniei este body-ul de nou-nascut, care reprezinta viata unui copil care nu a mai apucat sa-l poarte.

Rezultate obtinute:
1 300 000 lei investiti in 18 maternitati din orasele: Bucuresti, Timisoara, Craiova, Constanta, Iasi,Pitesti, Resita, Piatra-Neamt,Suceava,Vaslui, Cluj-Napoca, Petrosani, Targu-Mures, Brasov, Adjud, Slobozia.
-327 nou-nascuti salvati in 2013 cu ajutorul donatiilor Salvati Copiii
-pregatirea a 75 de medici cu specializare in obstetrica, ginecologie si neonatologie cu scopul de a creste detectia cazurilor de copii cu malformatii cardiace corectibile inca din perioada prenatala.
 
Criterii optionale
Durabilitate
 
Ilustrati in ce masura rezultatele, efectele si activitatile/ actiunile din cadrul proiectului au rezistat in timp/ au continuat, dupa ce finantarea s-a incheiat/ bugetul proiectului a fost epuizat: cum au fost sustinute in continuare efectele proiectului? Specificati cum au fost atrase si mobilizate resursele in cadrul proiectului (atat financiare, materiale, cat si umane).
Cauza noastra a fost sustinuta in continuare si prin donatii prin sms la numarul 8833 (2 euro) sau contributii in bani pe site-ul www.salvaticopiii.ro/bunvenitp elume, unde sustinatorii puteau cumpara in schimbul sumei de 50 de lei un body virtual pe care inscriptionau un mesaj de suflet pentru bebelusii nascuti prematur. O suma importanta de bani a fost colectata de la companiile private care au directionat catre campania noastra prin mecanismul de 20% din impozitul pe profit. 

Activitatile de strangere de fonduri au continuat, am atras si alti sustinatori si companii, asa ca in anul 2014, 2.074.000 de lei vor fi investiti in dotarea maternitatilor si sectiilor de nou-nascuti din urmatoarele orase:Pitesti, Bacau, Brasov, 3 maternitati din Bucuresti, Resita, Caransebeș, Constanta, Craiova, Segarcea, Hunedoara, Iasi, Harlau, Targu-Mures, Roman, Piatra-Neamt, Petrosani, Ploiesti, Sibiu, Botosani, Vatra-Dornei, Arad, Timisoara, Vaslui, Focsani, Cluj-Napoca si dezvoltarea de programe de educatie si suport pentru 5.000 de mame si copii din comunitati defavorizate.

De asemenea, ne propunem pregatirea echipelor medicale neonatologie: 25 de medici si asistenti sefi de la maternitatile din regiunea sud a tarii vor fi instruiti pentru ventilarea neinvaziva si resuscitare neonatala a copiilor nascuti prematur. 
Curs de diagnostic prenatal pentru medici neonatologi si ginecologi cu scopul de a creste capacitatea de detectie a cazurilor cu risc crescut de morbiditate infantila.
 
Comunicare
1. Daca proiectul a beneficiat de un plan de comunicare, descrieti-l succint:
Spot radio difuzat la: RRA, Itsy Bitzy, Europa FM, Bucuresti FM
Spot TV difuzat la: Pro tv, Realitatea tv, TVR, National TV, MTV.
Spot TV RATB si cinematografe
Parteneriate online: banner, preluare comunicate de presa, insert in newsletter, preluare pe facebook
Materiale print (Metrorex, RATB, CFR)
Campanie de PR, bloggeri, impplicare vedete
Comunicare pe pagina de facebook Salvati Copiii
 
SPOTURI TV RELEVANTE:
 
DESCRIERE CAMPANIE BUN VENIT PE LUME:
 
MULTUM IRI SUSTINATORILOR NOSTRI, REZULTATE
 
STIRE REALITATEA:
 
2. Web site proiect
 
 
Organizator
Va rugam sa ne furnizati cateva date despre organizatorul principal al proiectului
 
Salvaţi Copiii România este o organizatie neguvernamentala, de utilitate publica, non-profit, care militeaza activ pentru drepturile si protectia copilului in Romania, din 1990, in acord cu prevederile Conventiei Natiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului. 
Programele organizatiei sunt adresate tuturor copiilor,cu o atentie deosebita catre cei aflati in situatii dificile-copiii din comunitatile dezavantajate, copiii victime ale violentei,exploatarii prin munca,traficului sau neglijarii.
 
Specificati numarul de membri si de angajati ai organizatiei/ 2013
 
*2. Numar de angajati:
45
*3. Numar de membri:
6000
 
*4. Bugetul total al organizatiei/ 2013
/