“Campania lansata astazi a fost realizata cu sprijinul Geometry Global si reprezinta o continuare fireasca a preocuparii Asociatiei Telefonul Copilului fata de nevoile copiilor si, bineinteles ale mamelor. Nevoia de informare este una dintre ele, astfel ca intrebarile isi pot gasi raspuns printr-un simplu apel catre 116 111. Avand astfel grija de mame, avem grija de copii!”, a declarat Catalina Florea, Director Executiv al Asociatiei Telefonul Copilului, Deputy Regional Reprezentative – Child Helpline International. 
 
Fiecare mama stie ca bebelusul sau are nevoie de ea permanent, dar si ca sotul sau are nevoie de ea, ca trebuie sa se ocupe in continuare de treburile casnice, iar in acelasi timp i se cere sa se intoarca mai repede la birou. Asa incat trebuie sa faca fata cumva tuturor acestor nevoi, chiar daca uneori simte ca e la capatul puterilor. Telefonul Copilului 116 111 vine sa o asculte si sa-i ofere sfaturile de care are nevoie pentru a trece mai usor prin perioada de acomodare. La Telefonul Copilului 116 111 raspund asistenti sociali si psihologi pregatiti sa raspunda tuturor situatiilor legate de problemele cu care se confrunta copiii. 
 
Aspectele pentru care orice mama din Romania poate sa contacteze linia telefonica de asistenta 116 111 sunt, pe langa informatiile traditionale legate de protectia dreturilor copilului si a familiei, urmatoarele: dezvoltarea relatiei copil – parinte / parinti pe etape de varsta, dezvoltarea abilitatilor de viata ale copiilor de-a lungul etapelor de dezvoltare, educatia copiilor inca din stadiul de bebelusi, depresia post-partum, iar din punct de vedere juridic mamele pot obtine informatii in concordanta cu legislatia in vigoare referitoare la: obtinerea certificatului de nastere, concediul pre si post natal, concediul maternal, indemnizatia de crestere a copilului, concediul paternal, dar si orice alte informatii din spectrul protectiei drepturilor copilului si familiei.
 
In anul 2013, la linia telefonica de asistenta gratuita 116 111 au beneficiat de informare si consiliere specializata 2.176 de mame, iar situatiile pentru care ne-au contactat au facut referire la abuz asupra copiilor (660 de situatii), consiliere juridica (318 situatii) si consiliere psihologica (304 situatii). Referitor la problemele legate de abuz, mamele au sesizat in principal violenta fizica (41.97%), abuzul emotional (26.53%) sau forme ale abuzului sexual si trafic de minori (11.81%).
 
In ceea ce priveste consilierea juridica, in procentaj de 58.49%, mamele au sesizat situatii de incredintare a copilului, dreptul la vizita, parasirea tarii cu un minor, recunoasterea paternitatii, dreptul copilului la pensie alimentara, mentinerea legaturilor personale, iar in procentaj de 41.51% dreptul la concediul de crestere a copilului, indemnizatia de crestere a copilului pana la 1 an, respectiv 2 ani, drepturile copilului privind alocatia de stat, inregistrarea tardiva a nasterii, obtinerea certificatului de nastere, pensia de urmas a copilului.
 
Consilierea psihologica solicitata de mame s-a axat pe dezvoltarea relatiei copil – parinte / parinti (85.52%), dar si pe consiliere privind depresii, tulburari de comportament, anxietati ale copiilor (14.48%).
 
Multumim tuturor reprezentantilor mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului in vederea asigurarii vizibilitatii numarului 116 111 in randul copiilor si parintilor, totodata le multumim pentru sprijinul acordat in promovarea campaniilor de adunare de fonduri ale organizatiei, ceea ce a facilitat tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului.
116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii si parinti, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Serviciul este disponibil de luni pana duminica, in intervalul orar 08.00 – 00.00, iar apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.
 
 ***
Asociatia Telefonul Copilului
Cu o experienta de peste 12 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului si ale familiei, Asociatia Telefonul Copilului este singura organizatie neguvernamentala, non-profit, din Romania, care pune la dispozitia copiilor si parintilor o linie telefonica de asistenta la nivel national. 7 zile din 7, intre orele 08.00-00.00, Asociatia Telefonul Copilului raspunde apelurilor copiilor si parintilor la 116 111, numar armonizat european. In perioada 21 noiembrie 2001 – 31 august 2014, un numar total de 2.026.789 de apeluri a fost inregistrat de Asociatia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 48.935 cazuri care au necesitat interventia institutiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote. Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sa accesati website-ul organizatiei noastre www.telefonulcopilului.ro

Geometry Global
Geometry Global, agentie de publicitate full service, cu traditie in campanii sociale si educationale, desfasoara programul "Descopera-mi lumea" in 8 tari din Balcani, atingand 90% dintre femeile care nasc, atat in maternitatile de stat cat si cele private. In Romania, programul educational din cele 175 maternitati este un program ce isi propune sa  furnizeze tinerelor mame informatii si materiale educationale despre ingrijirea nou nascutului, ajutandu-le sa inteleaga mai usor nevoile acestuia, sa inteleaga mai usor transformarile prin care trec ele insele ca proaspete mamici, sa-l integreze mai usor pe micut in familie. Materialele educationale din cadrul programului sunt dezvoltate impreuna cu medici specialisti neonatologi, pediatrii, ginecologi, psihologi.