Ciprian Marica, fostul căpitan al echipei naționale de fotbal, s-a alăturat ca ambasador celei de a treia ediții a campaniei „Clubul Prieteniei”, derulată de către Cartoon Network împreună cu Asociația Telefonul Copilului. Proiectul își propune să acorde sprijin copiilor și tinerilor afectati de bullying și să susțină desemnarea unei zile de conștientizare a fenomenului în România. Anul trecut, Asociația Telefonul Copilului a acordat sprijin unui numar de peste 1500 de cazuri de tip bullying, cu 25% mai mult decât în 2015. 
 
Colaborarea dintre Cartoon Network și Asociația Telefonul Copilului urmărește conștientizarea și prevenirea fenomenului, precum și identificarea acelor cazuri de tip bullying – violență verbală sau fizică, abuz emoțional, hărțuire și excludere - care au nevoie de sprijinul specialiștilor și pot beneficia de serviciile de consiliere oferite de către psihologi și asistenți sociali la linia telefonică gratuită 116 111. Pe fondul creșterii numărului de cazuri raportate, susținătorii campaniei pledează pentru marcarea formală la nivel național a unei zile anti-bullying, care să extindă implicarea la nivelul autorităților, al sistemului de învățământ și al altor entități care pot contribui la conștientizarea și prevenirea acestui fenomen. 
 
• In anul 2016, peste 1500 de cazuri de bullying au fost înregistrate de Asociația Telefonul Copilului, la linia telefonică gratuită dedicată copiilor - 116 111

Potrivit statisticilor înregistrate de către Asociația Telefonul Copilului, cei mai afectati de abuzul de tip bullying sunt băieții cu vârste cuprinse între 9 – 12 ani (34,15%), precum și fetele de 9 – 12 ani (23,80%), respectiv               16 – 18 ani (15,03%). Forma de bullying cel mai des întâlnită este cea verbală (42,98%), urmată de violența fizică (38,58%). În 82% dintre situații, agresiunile au loc în unitățile de învățământ.

Asociatia Telefonul Copilului subliniază și faptul că cele două ediții ale campaniei au adus la nivelul liniei telefonice gratuite 116 111 situații de abuz de tip bullying în grădiniță, raportate de către părinți, iar mai mult de o treime dintre acestea sunt provocate de personalul angajat al institutiilor. Aceste cazuri s-au referit la bullying fizic (52,32%) și bullying verbal(47,68%). Cauzele abuzului de tip bullying fizic au fost statutul de inferioritate al unui copil față de celălalt (din punct de vedere al dezvoltării fizice sau al varstei) și violența resimțită în familie de către copilul agresor. Cauzele agresiunii de tip bullying verbal au fost statutul social/nivelul financiar al familiei, incapacitatea copilului victimă de a se exprima inteligibil (acestia fiind etichetati/umiliti), nereușita integrării copiilor noi în grupele existente, centrarea educației pe sancționarea comportamentelor neadecvate, precum și incapacitatea integrării copiilor emotivi.

Referitor la anul in curs, în primele două luni ale anului 2017, la linia telefonică gratuită dedicată copiilor 116 111, a fost înregistrat un număr de 124 de situații care au făcut referire la fenomenul bullying, față de 51 de situații înregistrate în aceeași perioadă a anului 2016 și față de doar 37 de situații în aceeași perioadă a anului 2015. 
 
Ciprian Marica s-a alăturat campaniei de conștientizare și este protagonist al spotului de promovare, preluând mesajul „Fii prietenos, nu răutăcios”, adresat în egală măsură celor care sunt actorii agresiunilor, celor care sunt simpli observatori și celor afectați de bullying. Ciprian îi încurajează pe cei care au nevoie de sprijin specializat să sune la 116 111 sau să găsească sfaturi pe www.cartoonnetwork.ro/clubulprieteniei. 
 
„M-am alăturat campaniei pentru că lecțiile învățate de-a lungul carierei mele sportive pot fi de folos acum tuturor celor afectați de bullying. Este foarte important să-i respectați pe ceilalți, chiar dacă sunt competitori și chiar dacă sunt diferiți. Fotbalul este un sport de echipă și doar împreună cu colegii mei am obținut rezultate. Așa și voi, în viață, trebuie să învățați să contaţi pe coechipieri și prieteni, iar la rândul vostru să îi susțineți pentru a fi puternici împreună. Încercați să vă înțelegeți frustrările și să nu le revărsați asupra celorlalți. Și, de fiecare dată când ați căzut, să vă ridicați și să mergeți înainte. Agresiunea este inacceptabilă, iar prin tăcere nu faceți decât să fiți de partea agresorului. Cereți sprijin și fiți prietenosi, nu răutăcioși.”, a declarat Ciprian Marica, ambasador al campaniei „Clubul Prieteniei Cartoon Network”.
 
„Bullyingul nu este un fenomen nou în România. Nou este faptul că din ce în ce mai mulți părinți și copii înțeleg să nu accepte comportamente asociate fenomenului bullying și, astfel, cer ajutor și consiliere la Telefonul Copilului, linia telefonică dedicată 116 111. Campania desfășurată în ultimii doi ani a evidențiat și un fenomen șocant: copiii se confruntă cu abuzul de tip bullying încă de la grădiniță. Prin urmare, acțiunea de educare în privința acestui fenomen este vitală și necesară în mod urgent. Le mulțumim celor de la Cartoon Network pentru implicarea în acest proiect important, care poate aduce liniște și opri suferința multor copii”, a susținut Cătălina Surcel, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului. 
 
Malgosia Chapman, Vice-președinte Brand & Content Engagement, Europa Centrală și de Est, Turner, a completat: “Ne continuăm și anul acesta angajamentul față de eforturile de a combate agresiunea bullying. Suntem foarte bucuroși că putem transmite mesajul prieteniei într-un mod puternic prin campania pe care o demarăm astăzi și suntem încrezători că acțiunile noastre comune oferă spriin celor care au nevoie. În același timp ne exprimăm dorința ca fenomenul să primească atenția necesară, prin desemnarea unei zile de conștientizare la nivel național. Dacă știm, putem să acționăm!”. 
 
Brățările Prieteniei care poartă mesajul campaniei sunt disponibile în mod gratuit prin parteneriatul cu Noriel, care se alătură eforturilor de a face fenomenul cunoscut. Acestea sunt disponibile în toate cele 56 de unități ale rețelei și sunt oferite copiilor și părinților care trec pragul magazinelor. 
 
“CLUBUL PRIETENIEI CARTOON NETWORK” se derulează și în alte ţări din EMEA. Copiii pot afla detalii despre fenomenul bullying pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei, unde pot, de asemenea, viziona videoclipuri animate și mesajul lui Ciprian Marica. 

***
Cartoon Network este postul de televiziune pentru copii care difuzează seriale de animaţie – atât comedii precum Uimitoarea lume a lui Gumball, Să-nceapă aventura, Un show obişnuit, cât şi seriale de acţiune şi aventuri ca Ben 10, Bakugan, Star Wars: The Clone Wars sau Generator Rex. Experienţa Cartoon Network este completată de jocurile, concursurile şi informaţiile de pe www.CartoonNetwork.ro. Cartoon Network este disponibil în 26 de limbi, în 25 de versiuni separate din 166 de ţări şi în 260 de milioane de case din întreaga lume. Cartoon Network este operat de Turner Broadcasting System, Inc., o companie Time Warner.
 
Cu o experienţă de 16 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia „Telefonul Copilului” este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 ianuarie 2015, un număr total de 2.073.366 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 52.133 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom România. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă invităm să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro