Este firul roșu care ghidează campania Ideo Ideis de anul acesta, „Facem și noi niște empatie?,  și programul festivalului. 

EMPATÍE s. f. Formă de intuire a realității prin identificare afectivă. Empatia este definită drept abilitatea „de a înțelege, de a conștientiza, de a recepta și de a experimenta, prin proximitate, aceleași sentimente, gânduri și trăiri ca o altă persoană.” Mai pe scurt, este abilitatea de a-i „citi pe cei din jur” și de a te pune în „papucii celuilalt”, o calitate esențială atât în munca actorului dar și în felul în care relaționăm zilnic cu cei din jurul nostru. 
 
Spoturile „Facem și noi niște empatie?” propun o provocare dublă: aceea de a ne exersa empatia atât pe un personaj foarte empatic, cât și pe unul care nu pare să aibă această însușire. În cele 3 spoturi ale campaniei joacă șase foști participanți ai IDEO IDEIS, care au ales actoria: Voicu Aaniței, Vlad Galer, Ana Maria Guran, Carol Ionescu, Silvana Mihai și Paul Nistor.
 
„În contextul unei realități sociale globale din ce în ce mai intolerante, în care tendința de a rămâne confortabili în micile noastre universuri și tributari micilor noastre adevăruri pare să producă evenimente dezastruoase în lume, IDEO IDEIS își propune să chestioneze mecanismele afective care ar putea să ne aducă mai aproape unii de ceilalți și să combată ignoranța - prin cunoaștere și exercițiu empatic. Ediția de anul acesta aduce în prim plan empatia, în variile sale contexte de manifestare: de la cum funcționează ea în școli și în mediul jurnalistic, până la cum își găsește locul în artă - atât în procesul de concepere cât și în modul în care se raportează la public“. Andreea Borțun, Co-președinte IDEO IDEIS
 
A doua noutate a festivalului este că începând cu această ediție la IDEO IDEIS vor fi prezenți nouă mentori, unul pentru fiecare trupă de liceeni participantă: actorii Pavel Bartoș, Dorina Chiriac, Șerban Pavlu și Ofelia Popii se alătură colegilor lor care susțin IDEO IDEIS încă de la primele ediții, și anume Medeea Marinescu, Marius Manole, Cătălin Ștefănescu, Andi Vasluianu și Vlad Zamfirescu.
 
Decizia de a mări numărul de mentori ai Festivalului Național de Teatru Tânăr IDEO IDEIS 2016 este un pas înainte în dezvoltarea misiunii festivalului în zona educației alternative, al cărei scop nu este competiția. Fiecare trupă participantă va beneficia anul acesta de toată atenția unuia dintre cei nouă profesioniști enumerați mai sus, ceea ce va oferi liceenilor un proces de mentorat mai elaborat, extinzând timpul petrecut în formula deja consacrată trupă - mentor. 
 
„Suntem de părere că mentorii care ne vor fi alături la ediția din acest an au capacitatea să contribuie într-o manieră determinantă atât la felul în care tinerii participanți privesc lumea din jur cât și la dezvoltarea potențialului lor creativ. Credem teribil în puterea întâlnirilor fericite și în rolul pe care acestea le pot avea în formarea unui individ. Mai mult decât atât, considerăm că facilitarea unor întalniri între profesioniști marcanți ai domeniului teatral și adolescenți este esentială pentru ambele categorii, iar asta se reflectă în întreaga construcție a festivalului.” Alexandru Ion, Co-președinte IDEO IDEIS
 
Programul complet al festivalului va fi anunțat în curând. Până atunci, urmăriți campania #facemempatie.
 
 
***
IDEO IDEIS este un festival de teatru pentru comunitate și, în același timp, un eveniment dedicat procesului de educație alternativă pentru tinerii liceeni din România. Structura festivalului este unică în peisajul festivalurilor de teatru din țară și are rolul de a-i ajuta pe participanți să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare, să capete încredere în ei înșiși și să interacționeze cu tipuri de modele relevante pentru dezvoltarea lor personală și profesională.
 
www.ideoideis.rohttps://www.facebook.com/ideoideis/

###
Partener principal: BRD Groupe Societe Generale
Partener de tradiție: Primăria Municipiului Alexandria
Proiect Cultural Finanțat de Ministerul Culturii 
Proiect Cultural Co-Finanțat de Administrația Fondului Cultural Național
 
Sponsori: Walmark, Aleg România, WIROM, Agropest Seed, Aurelian Săndulescu, Brain SRL, RCS & RDS, Bredent, Eurocar, Germino, TelDrum, Proinvest, Conciato, Rotary Club Alexandria, Sloop
Parteneri: Institutul Cultural Român, Daescu Bortun Olteanu, UNATC, FITS, UNITER, Conciato, Inspectoratul Școlar Județean Teleorman, Illy, TIFF, Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Teleorman, FestCo, Teatrul Excelsior, Noumax, Muzeul Județean Teleorman, Divan, Screen Art, Centrul Județean de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Teleorman, Asociația de prietenie Româno-Franceză ROMFRA Alexandria, MLK Sound Production, VideoLink, Fulg Media, One World Romania
Parteneri media: Beau Monde, Marie Claire, Cosmopolitan, SUB25, Scena9, DOR, RFI, THE INSTITUTE, ARTE ȘI MESERII, Think Outside the Box, Liternet.ro, Carevasăzică, PLIC, The Celebrity Book, eva.ro, Liber în Teleorman