Cele opt zile de festival reunesc 19 spectacole de teatru, dans sau performance, doua lansari de carte si una de revista, o proiectie de film si o instalatie, un concert si numeroase intalniri si discutii cu publicul si artistii invitati.

Editia din acest an este posibila datorita finantatorilor si partenerilor festivalului, precum si contributiilor donatorilor din campania de crowdfunding lansata de echipa Temps d’Images in luna septembrie. 76 de donatori au sustinut campania desfasurata timp de o luna, care si-a atins obiectivul in proportie de 166%, suma finala obtinuta fiind de 13.302 lei.

Ce inseamna sa lucrezi in colective de artisti in care ideile reprezinta un bun comun, iar auctorialitatea individuala nu mai este vizibila in sine? Cum gestionam apartenenta la un grup, solidaritatea si integrarea in raport cu nevoia pastrarii propriei individualitati si a propriei voci creative? Avem nevoie de un corp comun pentru a ne face vocea auzita, individual si colectiv? Sau avem nevoie de eroi, de personalitati izolate care sa ne reprezinte? A face corp comun si bunurile comune sunt ele o fictiune?

Continuand linia curatoriala ce urmareste cartografierea performativa a celor mai importante si stringente tematici socio-politice ale lumii contemporane, aceasta editie a Festivalului Temps d’Images interogheaza „Corpul comun“ printr-o paleta larga de expozitii si conferinte, dar si creatii performative: premiera romaneasca a piesei Pulverizare de Alexandra Badea (regia Frédéric Fisbach), despre globalizarea dezumanizanta a muncii, lectura piesei Capcauni de Yann Verburgh, spectacolul lui Raul Coldea si Petro Ionescu, Provizoriu, o abordare a invizibilitatii sociale in Romania, The State, un performance de Alexander Manuiloff (Bulgaria) despre valorile comune ale cetateniei, Balansé, spectacol de dans ce reia istorii ale miscarii in corpul singular al coregrafei-performer Agnès Dru, si performance-ul de animatie al artistului vizual Ciprian Muresan, Untitled.

O sectiune speciala e dedicata creatiilor tinerilor artisti emergenti: Staff, un performance de Andreea David si Ingrid Berger, Ghinga, o dramatizare a romanului lui Dan Coman si Nud de femeie bruneta, un performance de aceeasi Andreea David. De asemenea, Festivalul va gazdui proiectia filmului Martei Popivoda (Serbia), How Ideology Moved Our Collective Body si doua lansari de carte: Fraierilor, o carte despre implicare civica si despre modul in care cultura poate genera schimbari majore de mentalitati (autor: Mihai Gotiu) si Sfirsitul regiei, inceputul creatiei colective in teatrul european, o antologie de eseuri coordonata de Iulia Popovici.

In cadrul Platformei Independente de Artele Spectacolului se intalnesc in aceasta editie productii care chestioneaza in acelasi timp modalitatile colaborative de lucru artistic si (de)solidaritatile vietii noastre. Pentru ca meriti (proiect observational coordonat de Bogdan Georgescu) confrunta presiunile normative la adresa corpului femeii. Gandirea sociala patriarhala este chestionata si in You Might as Well Have Sung the Swedish National Anthem – performance-ul pentru un spectator-barbat (one-on-one) al lui Farid Fairuz. Voi n-ati vazut nimic (one-man show creat de Alex Fifea, Catalin Rulea si David Schwartz) pune in scena abuzul social, in timp ce Foamea noastra cea de toate zilele (Radu Apostol si Ana Margineanu) propune o explorare directa a naturii saraciei si a felului in care fictiunea poate influenta realitatea, Produse domestice (Ioana Paun si Xandra Popescu) aduce impreuna tema exploatarii domestice a femeii, pe cea a abuzului si a precaritatii, iar concertul-performance Parental Ctrl (Sinkó Ferenc) vorbeste despre generatia Y si parinti, despre dependenta de tehnologie si evadarea din realitate.

Din nou, Festivalul a comisionat si coprodus doua spectacole ce abordeaza subiecte delicate si putin reprezentate: violenta pornografica si modul in care ea se infiltreaza in relatiile umane cotidiene (Cunthate[Ura] de Nico Vaccari), constructia identitara si complicatele interactiuni sociale ale persoanelor transgender din Romania (Ea e baiat bun, o monodrama de Eugen Jebeleanu, avandu-l in distributie pe Florin Caracala).

Artistul asociat al festivalului Temps d'Images in 2015 este Alexandra Pirici, artista care lucreaza nedisciplinat, intre coregrafie, arte vizuale si muzica. In 2013, a semnat impreuna cu Manuel Pelmus actiunea continua O retrospectiva imateriala a Bienalei de la Venetia, iar lucrarile ei au fost prezentate in contexte ca Van Abbemuseum, Centre Pompidou, Manifesta 10, Hebbel am Uffer etc. In cadrul festivalului, Alexandra Pirici prezinta Instrumente delicate manipulate cu grija, o actiune continua co-produsa de imagetanz/brut Viena si Centrul National al Dansului Bucuresti, in care se intalnesc preocuparile artistei pentru memoria individuala ca arhiva subiectiva si readucerea artei muzeificate la o dimensiune uman-corporala, si un concert, sub numele Adda Kaleh. Impreuna cu Alexandra Pirici a fost curatoriat si o parte din programul discursiv si de expozitie al Festivalului:  performance-ul tactil one-on-one al Madalinei Dan, The Agency of Touch – care are drept miza redescoperirea corpului tactil, prezentari si discutii cu Nick Srnicek, Helen Hester, Raluca Voinea, un eveniment dedicat fotbalului feminin, precum si instalatia Social Fiction a Prosper Center, care incorporeaza piese din colectia toamna-iarna 2015 si o aplicatie mobila.
 
 
 
 
###
BILETE:
 
Bilet normal:
15 RON pret intreg
10 RON cu reducere pentru elevi, studenti si pensionari
 
Bilet+:
20 RON pret intreg
12 RON cu reducere pentru elevi, studenti si pensionari
 
Abonament pentru 5 spectacole:
60 RON
 
Eveniment special : Foamea noastra cea de toate zilele, de Ana Margineanu si Radu Apostol:  30 RON pret intreg / 15 RON cu reducere pentru elevi, studenti si pensionari.
Biletele pot fi cumparate in avans, online prin Biletmaster.ro si la Agentia Teatrala (P-ta Stefan cel Mare nr. 14 ) deschisa de marti pana duminica  intre orele 11:00 - 14:00 si 15:00 - 17:00. In limita locurilor ramase disponibile, biletele se vor pune spre vanzare la locatie cu o ora inainte de inceperea evenimentelor – la pretul unic al biletului intreg.

###
LOCATII:
 
Fabrica de Pensule
Sala Studio (etaj 1), Sala RAP (etaj 2),  Galeria Plan B (parter), Lateral ArtSpace (etaj 1), Bar (etaj 1), Superliquidato Gallery (etaj 3)
Boiler Club
Str. Henri Barbusse, nr. 59-61
 
Sala Radio Cluj
Str. Donath, nr. 160
 
REACTOR de creatie si experiment
Str. Petőfi Sándor, nr. 4
 
Cinema Marasti
Str. Aurel Vlaicu, nr.3
 
Urania Palace
Str. Horea, nr. 4
 
Pentru performance-urile Agency of Touch - Madalina Dan si You Might as Well Have Sung the Swedish National Anthem - Farid Fairuz, locatiile vor fi comunicate participantilor pe baza de inscriere.
 
###
Producator: Colectiv A
 
Proiect initiat de: Canalul de Televiziune Arte
 
Proiect cultural finantat de: Administratia Fondului Cultural National
 
Proiect sustinut de: Primaria si Consiliul Local Cluj-Napoca
 
Evenimentul face parte din proiectul Hotspot.art – Arta si Cultura Contemporana pentru Comunitati, finantat printr-un grant oferit de Norvegia, Islanda, Liechtenstein si Guvernul Romaniei si derulat de Fabrica de Pensule.
 
Partener strategic: Centrul National al Dansului Bucuresti
 
Parteneri: Institutul Cultural Roman, UNITER, Ambasada Frantei, Institutul Francez, BRD, Fundatia ERSTE, Caminul Cultural, Consiliul Judetean Cluj, Imagine Tact, crestemidei.ro, EEPAP, Fabrica de Pensule, Superliquidato Gallery, Lateral ArtSpace, Reactor de creatie si experiment, Cinema Marasti, Turnul Croitorilor, Casa Tranzit, Boiler Club, Urania Palace.
 
Sponsori: Passion Products
 
Bilete prin: Biletmaster.ro
 
Partener media principal: Radio Romania Cluj
 
Parteneri Media: TVR Cluj, Radio Romania International, Radio RFI, Zile si Nopti,  Observator Cultural, Scena.ro, Zeppelin, ArtAct Magazine, Revista Bulevard, Modernism.ro, Liternet.ro, Cluj.com, Decat o Revista, Clujul Cultural, Cluj City App, Yorick.ro, Slicker.ro, Think Outside the Box
 
Cu sprijinul: Dan Perjovschi
Mecena: Marcel Ionescu-Heroiu si D.A. (Donator Anonim)
Multumim sustinatorilor generosi care au contribuit la realizarea festivalului in cadrul campaniei de crowdfunding de pe crestemidei.ro