Antologia cuprinde 24 de materiale de non-fictiune, purtand semnatura a 22 de autori romani, unele dintre ele la prima lor aparitie pe print. Lansarea este insotita de o expozitie de ciorne ale autorilor din carte, care va avea loc miercuri, 30 septembrie, de la ora 19:00, la Art Yourself Gallery (Clucerului 88). 

Cartea va fi disponibila in retelele Carturesti si Humanitas, iar incasarile de pe urma vanzarii vor fi redistribuite catre un premiu special la urmatoarea editie a Premiilor Superscrieri, in 2016. 

Cartea Superscrieri 
Superscrieri: Drumul generatiei noastre este gandita ca un gest de recunoastere pentru autorii care au reusit in ultimii ani sa aduca un nou standard de calitate si creativitate in zona jurnalismului narativ si a scrierilor de non-fictiune din Romania.
„Ni se implineste un vis: iesim, cu aceasta carte, din randurile comunitatii Superscrieri, cea pe care am coagulat-o si am crescut-o in ultimii patru ani. Prin cartea Superscrieri ajungem acum la publicul larg. Ce ne-am dori foarte tare este ca antologia aceasta sa-i traga de maneca pe oamenii care intra in librarii si sa le spuna cam asa: «Nu vrei si tu sa citesti non-fictiuni romanesti bune, care-ti vorbesc despre realitatea in care traiesti? Am adunat 24 in volumul asta doar pentru tine. » Cartea Superscrieri este, in definitiv, felul nostru de a arata scepticilor ca inca mai sunt, in Romania, jurnalisti care fac treaba buna. Cautati-o in librarii, veti gasi in ea 22 de astfel de premianti.”, Beatrice Weber – presedinte executiv al Fundatiei Friends For Friends

Cei 22 de autori prezenti in carte sunt: Attila Biro, Radu Ciorniciuc, Ioana Cirlig, Andrei Craciun, Cristian Delcea, Laurentiu Diaconu-Colintineanu, Iulian Enache, Lorena Lupu, Sintia Radu, Luiza Vasiliu, Teodora Neagu, Stefan Mako, Oana Sandu, Elena Stancu, Philip Ó Ceallaigh, Vlad Stoicescu, Mihnea Maruta, Tea Teodorescu, Ani Sandu, Anca Simina, Vlad Ursulean, Lina Vdovii. 

„Superscrieri e un demers formidabil de important: revalorizeaza povestile bine scrise in fata surogatelor; reconstruieste acele momente care au definit identitatea unei generatii; si, nu in ultimul rand, forteaza societatea sa reflecteze la modul in care isi ierarhizeaza valorile. Insa motivul real pentru care noi, BRD, suntem alaturi de proiectul Superscrieri nu trebuie cautat in produsul editorial, ci in formula: o echipa de jurnalisti, editori, activisti, creativi sau donatori care dovedesc de cinci ani incoace ca in Romania se poate crea un ecosistem pentru renasterea jurnalismului de calitate. Iar fara un astfel de ecosistem, ar fi imposibil sa gustam din normalitatea de a pune in discutie lucrurile care conteaza pentru noi toti.” – Flavia Popa,  Secretar General al BRD – Groupe Société Générale
 
Expozitia de ciorne 
Schitele, ciornele si materialele care i-au inspirat pe jurnalisti in realizarea materialelor din carte sunt o marturie a aplecarii lor catre subiectele pe care si le-au ales, a muncii asidue pe care au dus-o, uneori timp de luni de zile, pentru a scoate la iveala, a demonstra, a explica sau a demitiza povesti din realitate. Sunt ciornele fara de care Cartea Superscrieri nu ar fi existat si care vor fi expuse alaturi de ea, cu ocazia lansarii. 
Expozitia de ciorne este curatoriata de Alina Bucur si Ioana Mitu si reprezinta o readaptare a proiectului Ciorne2.0 – Cum devin ideile realitate?, realizat in 2013 de FFFF.

***
#Despre Fundatia Friends For Friends  
Suntem Fundatia Friends For Friends si de 5 ani ne directionam toate eforturile si energia sa sustinem creativitatea practica, dezvoltand proiecte si instrumente care sa ii ajute pe oameni sa isi descopere potentialul creativ. Dintre cele mai cunoscute proiecte FFFF: Creative Fitness Studio - gym de antrenare si dezvoltare a creativitatii prin exercitii si experiente creative de grup, Biblioteca FFFF - peste 1600 de carti utile profesionistilor implicati in industrii creative, expozitia Ciorne 2.0 - despre cum devin ideile realitate si, nu in ultimul rand, Superscrieri (Premiile Superscrieri, Bursele Superscrieri pe domenii de interes public si Cartea Superscrieri). FFFF este o initiativa a agentiei de publicitate Friends/TBWA.