Pe 1 iulie ONG-uri din toate domeniile sunt invitate să îşi susţină cauzele la Cluj, la Civic Break-ul din ONGFest! Pe Strada Potaissa, activiştii sunt chemaţi să stea de vorbă cu oamenii, să le spună cum se pot implica civic şi să înceapă conversaţia despre comunitatea tuturor. Tema acestui an, Civic Break, revigorează implicarea fiecărui ONG şi cetățean și îi invită într-o excursie printre cauzele prezentate în cadrul festivalului. Ca într-un City Break, vizitatorii vor ieşi din rutina zilnică şi vor avea ocazia să descopere cum au construit ONG-urile o Românie mai bună pentru fiecare. Vor interacționa direct cu organizaţiile participante, vor descoperi ce lucruri noi se întâmplă şi cum se pot implica. 

Aflat la a 8-a ediție, evenimentul are loc în acest an în trei orașe: București (17 – 18 iunie), Iași (24 iunie) și Cluj-Napoca (1 iulie). La București, peste 100 de organizații neguvernamentale și-au anunțat participarea. Înscrierile pentru evenimentul de la Iași sunt deja deschise, iar până acum peste 25 de ONGuri sunt înscrise. 

Fiecare organizaţie înscrisă la eveniment va primi un cort în care își poate promova organizația, dar și opțiunea de a-și face cunoscute programele prin organizarea de activități dedicate publicului în parc, prin susținerea de momente artistice la scenă sau prin organizarea de seminarii, dezbateri sau ateliere interesante, atât pentru vizitatori, cât și pentru sectorul neguvernamental.
 
La înscriere, fiecare organizație, federație sau grup civic va primi un cort care va deveni sediul central de unde își vor promova activitatea. Pentru cei care doresc mai multă intracțiune cu vizitatorii există și opțiunea de a-și face cunoscute programele prin organizarea de activități dedicate publicului în parc sau colegilor din sector – momente artistice la scenă, seminarii, dezbateri sau ateliere interesante.

Organizațiile neguvernamentale sunt invitate să își înscrie cauzele în care cred și să se alăture Civic Break-ului de la Cluj, pe 1 iulie!

Înscrierile au loc în perioada 7 – 21 iunie 2017. Mai multe detalii aici
 
***
Despre ONGFest
Într-o atmosferă relaxată, de vacanță, evenimentul prezintă viziunea responsabilă prin care organizațiile își doresc asumarea angajamentului față de societate și mediu. ONGFest 2017 este organizat de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, alături de partenerii locali Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale (Iași) și Fundația Civitas pentru Societatea Civilă (Cluj) și este finanțat cu susținerea Programului de Cooperare Elvețiano-Român. Sponsorul principal al evenimentului este Kaufland România. 

O componentă importantă a ediției din acest an a ONGFest este Programul de Cooperare Elvețiano-Român, care a avut o contribuție considerabilă în dezvoltarea inițiativelor din societatea românească a ultimilor ani. În acest context, pe lângă cele peste 200 de ONG uri participante din România, vor fi invitate și organizații neguvernamentale din Elveția, pentru a împărtăși din experiența lor și pentru a oferi un exemplu de implicare civică.
Parteneri: Reprezentanța Comisiei Europene în România, Primăria Municipiului București, Primăria Municipiului Cluj

Sponsor principal: Kaufland România.

Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) este o organizație neguvernamentală, independentă, înființată în anul 1994, în cadrul unei inițiative a Comisiei Europene. FDSC consideră că dezvoltarea sectorului neguvernamental reprezintă în sine un indicator pentru starea comunității în care cetățenii trăiesc. – www.fdsc.ro 

Fundația Civitas pentru Societatea Civilă este o organizație pentru care implicarea, participarea și dezvoltarea comunității reprezintă principiile care îi călăuzesc activitățile. Contribuția sa la mobilizarea și sprijinirea societății civile ia formă prin sprijin oferit grupurilor vulnerabile, soluții de integrare în comunitate, acțiuni de stimulare a antreprenoriatului și implicarea în diverse activități civice. - www.civitas.ro 
Federația Organizațiilor Nonguvernamentale pentru Servicii Sociale a fost înființată inițial la nivelul regiunii de Nord-Est și și-a extins, mai apoi, activitatea la nivel național, pentru a fi o voce a celor care implementează, în sistem privat, servicii sociale. Misiunea sa este schimbarea politicilor și dezvoltarea sustenabilă a serviciilor sociale. – www.fonss.ro 

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 magazine în 7 țări. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Cea mai mare parte a proiectelor CSR sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. - www.kaufland.ro.