Peste 1.000 de elevi și profesori din 29 de licee agricole din întreaga țară participă și în acest an școlar la activitățile proiectului JA Agribusiness în Școală.

Aflat la a 8-a ediție, prin parteneriatul Junior Achievement (JA) România – Romanian-American Foundation (RAF), proiectul susține, prin diferite componente, dezvoltarea inițiativelor antreprenoriale în liceele agricole, pentru a sprijini pregătirea profesorilor, dar și a tinerilor pentru viitor, atât ca fermieri, cât și ca antreprenori în domeniu.

Agribusiness în Școală include activități learning by doing, cu exemple și studii de caz reale din domeniul agribusiness, resurse digitale disponibile gratuit pe platforma JA Inspire™ și acces la testarea europeană Entrepreneurial Skills Pass (ESP), precum și oportunitatea pentru tineri de a participa la Incubatorul Național JA BizzFactory™ cu o idee de afacere, de a-și valida ideea și de a beneficia de susținere prin mentorat și sprijin financiar pentru dezvoltarea afacerii propuse.

În 2022, 10 instituții de învățământ (1) au beneficiat de granturi pentru proiecte de educație antreprenorială și profesorii au derulat la nivel local activități educaționale, care au îmbinat pregătirea teoretică și practică a elevilor, prin conectarea cu mediul de afaceri local – traininguri, workshop-uri, întâlniri cu antreprenori locali, târguri de produse/servicii, concursuri de planuri de afaceri, vizite la firme agricole, realizarea unor afaceri pilot.

Peste 20 de profesori au participat gratuit la programul de certificare pe competențe antreprenoriale (program de formare acreditat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației), iar JA Innovation DayTM a implicat peste 200 de elevi din 11 licee și localități.

”Cursul Competențe antreprenoriale a fost foarte bine structurat, interactiv, cu informații relevante, prezentări profesioniste. Mă bucur pentru că am avut oportunitatea să particip la sesiuni, a fost o experiență utilă pentru mine, ca să îmi sedimentez cunoștințele.” – Profesor, Liceul Tehnologic J. M. Elias Sascut, jud. Bacău

”Acest workshop mi-a plăcut foarte mult pentru că ne-a învățat multe lucruri despre antreprenoriat, cum să facem un plan de afaceri eficient. Sper să mai reveniți la noi în școală și cu alte activități interesante!” – elevă, Colegiul Valeriu D. Cotea, Focșani

”Aș vrea să mai particip la Innovation Day, a fost o experiență nouă. Mi-a plăcut tema de lucru și faptul că am lucrat în echipă, am descoperit lucruri noi care să mă ajute să aplic o idee de afacere, am văzut și alte idei de proiecte la prezentări și altfel de gândire pentru mine!” – elev Liceul Tehnologic Cezar Nicolau, Brănești

Proiectul Agribusiness în Școală este inclus și în Programul ”Creștem prin Educație Agricolă” (CEA), finanțat de Romanian-American Foundation și derulat de un consorțiu de organizații: Fundația World Vision România, JA România, Fundația Civitas pentru Societatea Civilă Cluj și Centrul Român de Politici Europene.

***

Despre Junior Achievement (JA) România

Junior Achievement (JA) România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară, de orientare profesională, cât și pentru dezvoltare personală, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing“ și „project based” sunt urmate anual de peste 250.000 de elevi și studenți din peste 1.900 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2022, organizația internațională a urcat pentru a patra oară în Top 10 ONG-uri din lume și a fost nominalizată la Premiul Nobel pentru Pace. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.jaromania.org.

Despre Romanian-American Foundation (RAF)

Romanian-American Foundation (RAF) a fost înființată în 2009. Misiunea RAF este să promoveze și să consolideze condițiile necesare unei economii de piață sustenabile și unei societăți democratice, care să asigure accesul la oportunități pentru toate segmentele populației din România. Intervențiile RAF acoperă trei priorități strategice: economie rurală, tehnologie și inovație, implicare civică. Programele educaționale sunt o componentă transversală pe parcursul tuturor intervențiilor noastre, oferind elevilor acces la educație de calitate și contribuind la sustenabilitatea programelor.

(1) Liceul Demostene Botez, Trușești; Colegiul Tehnic Valeriu D. Cotea, Focșani; Liceul Tehnologic Nr.1, Valea lui Mihai; Liceul Tehnologic Jacques M. Elias, Sascut; Colegiul Agricol Traian Savulescu, Târgu Mureș; Liceul Tehnologic Agricol Alexandru Borza, Geoagiu; Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor; Liceul Tehnologic Nr.1, Salonta; Liceul Tehnologic Alexandru Vlahuță, Șendriceni; Colegiul Național de Agricultură și Economie, Tecuci.