Asociația OvidiuRo a lansat online cel de-al doilea an al programului național de stimulare a lecturii în grădinițe și în familie, Citește-mi 100 de povești!, alături de partenerii săi strategici, Ministerul Educației, reprezentat de domnul Sorin Mihai Cimpeanu și Ministerul Culturii, reprezentat de domnul Bogdan Gheorghiu. La eveniment a participat și doamna Ligia Deca, în calitate de reprezentant al Administrației Prezidențiale, sub a cărei egidă a fost lansat programul Citește-mi 100 de povești!

Programul, prin care asociația și-a propus ca până în 2025 să transforme, alături de partenerii săi și de comunitățile locale, toate grădinițele publice din România în grădinițe - bibliotecă, insule de lectură și natură în care copiii descoperă, alături de adulti, tainele cărților, s-a bucurat de un succes real în anul școlar 2020-2021. La finalul primului an, 633 de grădinițe din întreaga țară au primit certificat de grădiniță - bibliotecă, prin participarea activă a 2.131 de profesori, care au desfășurat activități zilnice de lectură cu 54.350 de copii, folosind cunoștințele dobândite în timpul sesiunilor de formare, precum și cele 200.000 de cărți oferite de Asociația OvidiuRo.

„Pentru anul școlar 2021-2022, ne-am propus să ne adresăm grădinițelor din mediul rural, unde resursele sunt mai puține și copiii au mare nevoie de cărți de bună calitate și de profesori bine pregătiți. Ne încurajează numărul mare de directori și de profesori dornici să participe în program și să aducă aproape de copii magia lecturii. Este foarte important să creăm programe sustenabile, multianuale, prin care intervențiile noastre să ajungă la un număr cât mai mare de copii, profesori și părinți, iar încrederea constantă și de valoare pe care partenerii ne-o arată, fie că vorbim despre instituțiile publice, fie că vorbim despre mediul privat, ne onorează și ne obligă”, a declarat Maria Gheorghiu, co-fondator Asociația OvidiuRo.

„Acest proiect este o manifestare foarte concretă a obiectivelor pe care ni le dorim în cadrul proiectului România Educată, care se află deja în fază de implementare. O componentă esențială a proiectului este legată de educația timpurie, datorită importanței acesteia, atât din punct de vedere educațional, cât și din punct de vedere al dezvoltării socio-emoționale a copiilor. Vă rămân alături, în numele președintelui României și în conformitate cu obiectivele României Educate, pentru a face în așa fel încât pasiunea pentru lectură și educația timpurie să devină baza educațională pentru România de mâine", a declarat doamna Ligia Deca, în calitate de Consilier prezidențial la Departamentul pentru Educație și Cercetare al Administrației Prezidențiale.

În acest context, domnul Sorin Mihai Cimpeanu, Ministrul Educației, a declarat: „Vom adopta la nivel de Guvern programul de implementare a proiectului România Educată, în care educația timpurie joacă un rol extrem de important. OvidiuRo a venit în întâmpinarea acestui obiectiv major din România Educată, obiectiv care se va afla în atenția executivului și a legislativului pentru a crea cele mai bune condiții pentru susținerea educației timpurii (...), care este la baza sistemului actual și viitor al educației. Susținem cu toate forțele astfel de proiecte și felicit perseverența și dedicația cu care Asociația OvidiuRo susțin aceste activități în grădiniță".

„Copiii care sunt obișnuiți să citească de la vârste fragede își formează deprinderi care nu doar că îi vor transforma în viitori pasionați cititori, ci și în profesioniști mai buni, adevărați vectori ai societății pe care ne dorim să o creăm. Este impresionant ceea ce fac cei de la OvidiuRo, îi felicit și ne bucură că le suntem partener strategic, deoarece scopul nostru este comun”, a declarat domnul Bogdan Gheorghiu, Ministrul Culturii, care a povestit participanților la lansare și propria experiență de cititor într-o grădiniță înscrisă în programul Citește-mi 100 de povești!

***
Despre Asociația OvidiuRo
Din 2004, misiunea Asociației OvidiuRo este de a facilita accesul la educație timpurie de calitate pentru toți copiii din România și în special pentru cei proveniți din grupuri vulnerabile. Asociația mobilizează resurse publice și private pentru a asigura materiale educaționale de calitate și formarea profesorilor și părinților pentru a le valorifica în activități cu copiii.

Până în prezent, beneficiarii direcți au fost 122.000 de copii preșcolari și 11.000 de profesori, iar datorită inițiativei asociației a apărut Legea Fiecare Copil în Grădiniță, ce oferă tichete de grădiniță familiilor defavorizate, lege actualizată și îmbunătățită prin Legea 49/2020. Peste 425.000 de cărți ilustrate au fost dăruite copiilor, părinților și profesorilor, începând cu anul 2016. Află mai multe pe www.ovid.ro sau pe www.100depovesti.ro