Proiectul se adreseaza lipsei accesului la educatie de calitate pentru copiii cu dificultati de invatare din regiunea Ierihon. Una dintre cele mai importante provocari cu care se confrunta Autoritatea Palestiniana in obiectivul de asigurare a acessului la educatie pentru toti copiii, este prevalenta crescuta a copiilor si tinerilor cu dizabilitati, inclusiv cu deficiente de invatare.

Scopul proiectului este de a sprijini dezvoltarea educatiei incluzive si a unui program de sprijin pentru elevii cu dificultati de invatare.

Proiectul va facilita:

-formarea cadrelor didactice cu privire la aspecte specifice gestionarii nevoilor copiilor cu deficiente de invatare (19 cadre didactice din patru scoli si doua gradinite);

-interventii directe de diagnosticare in favoarea a 100 de copii cu deficiente de invatare pentru care vor fi dezvoltate planuri educationale individualizate;

-implicarea familiilor copiilor intr-un parteneriat educational cu scoala prin participarea la ateliere de lucru periodice;

-dotarea a patru laboratoare educationale in patru scoli;

-schimbul de bune practici in domeniul educatiei incluzive cu participarea expertilor romani;

-crearea unui centru virtual de resurse in domeniul incluziunii scolare care va fi accesat de experti din Palestina si Romania.

Proiectul se va derula in baza unui Memorandum semnat de Fundatia AVSI si Ministerul Educatiei din Autoritatea Palestiniana.
In ultimii ani, a existat un interes semnificativ in promovarea educatiei incluzive in Orientul Mijlociu. In conformitate cu Planul Palestinian de Dezvoltare a Educatiei 2009-2014, se prevede includerea elevilor cu nevoi speciale in invatamantul de masa in functie de criterii adecvate si specifice, precum si o crestere in disponibilitatea si calitatea serviciilor de sprijin. 

Potrivit Biroului Central de Statistica palestinian prevalenta handicapurilor in Palestina este de aproximativ 7% cu o prevalenta similara in Cisiordania si Gaza, in timp ce este doar 1,4% in Ierusalim. 

Prevalenta medie a deficientei de invatare la populatia scolara este de 24,7%, cu 23,6% in Cisiordania si 26,7% in Gaza. Cu toate acestea, din procentul total de elevi cu deficiente de invatare, procentul persoanelor cu dizabilitati care nu folosesc instrumente sau servicii adecvate este relativ mare: 39,9% din elevii cu deficiente de invatare necesita sprijin neuropsihologic, 37,0% necesita programe de educatie de specialitate, 35,8% necesita terapie ocupationala, 31,1% necesita terapie logopedica si 28,5% au nevoie de fizioterapie.

Proiectul va contribui la dezvoltarea Palestinei, ca stat beneficiar al asistentei MAE, ca aceasta sa faca progrese catre obiectivul educatie primara universala, transformand sistemul educational intr-unul incluziv axat pe calitate. Proiectul va contribui de asemenea, la eliminarea inegalitatii de gen la toate nivelurile educatiei, va aborda alte inegalitati din domeniul educatiei si va promova egalitatea de gen la nivelul societatii prin intermediul educatiei.

FDP a finalizat in anul 2014 implementarea proiectului “Femei active in comunitate, responsabile in familie. Cresterea participarii femeilor la viata sociala, in Betleem si in regiunea Hebron, Palestina”, finantat de Ministerul Afacerilor Externe din bugetul de Asistenta Oficiala pentru Dezvoltare.

In prezent este in curs de derulare proiectul ”Parteneriate active pentru incluziunea scolara a copiilor cu cerinte educationale speciale” menit sa contribuie la incluziunea scolara a copiilor cu cerinte educationale speciale din Bucuresti-Ilfov, implementat de FDP in parteneriat cu Casa Corpului Didactic Bucuresti si Asociatia RENINCO.

Partener in implementarea proiectului, Fundatia AVSI este prezenta in Palestina din 1993 deruland proiecte in domeniul educatiei, sanatatii si antreprenoriatului prin intermediul unor proiecte multianuale finantate de programele de cooperare internationala. Mai multe detalii www.avsi.org.