Proiectul „Aptitudini esențiale pentru succesul tinerilor din comunitatea ta”, dezvoltat de Junior Achievement (JA) România cu sprijinul OMV Petrom, oferă elevilor de liceu oportunitatea de a dobândi și a-și dezvolta aptitudini antreprenoriale și profesionale care îi ajută să contribuie la bunăstarea comunității din care fac parte.

• 72 de liceeni au participat anul acesta la școala de primăvară cu tema „Școala Viitorului”;
• 324 de participanți au asistat la sesiunile de training pentru profesori, desfășurate pe parcursul a 4 webinare;
• 2.506 elevi și 107 profesori au participat la activitățile online dedicate elevilor de liceu.
Structurat în 3 etape dedicate elevilor și profesorilor, demersul educațional este facilitat de voluntarii OMV Petrom, care, prin experiența lor profesională și exemple de bună practică inspirate chiar din activitățile zilnice de la locul de muncă, încurajează și stimulează dezvoltarea creativității, comunicării și lucrului în echipă.
 
Școala de primăvară a reunit anul acesta 72 de elevi din 29 de licee și 18 județe din țară. Tinerii au lucrat, timp de 4 zile în echipe mixte coordonate de voluntarii OMV Petrom, la dezvoltarea unui proiect care să răspundă unei probleme specifice identificate în comunitate.

Tema lansată echipelor de elevi a fost „Școala Viitorului”, iar ideile propuse de tineri au fost foarte inspirate și apreciate de juriu.
Locul 1 – proiectul Follow your passion, care propune o orientare vocațională clară în dezvoltarea curriculumului școlar
Locul 2 – proiectul aplicației multifuncționale Teachgram
Locul 3 – platforma de evaluare și notare Unknown: facem necunoscutul cunoscut

Întrebați care au fost cele mai importante experiențe pe care le-au trăit cu acest prilej, tinerii au declarat următoarele: 

Am interacționat cu elevi din diferite părți ale țării, am aflat multe lucruri noi și o să le folosesc cu siguranță pe viitor.”
„Mi s-a părut foarte interesant să lucrez cu oameni pe care nu îi cunoșteam. Colaborarea, răbdarea, respectul și spiritul de echipă contează cel mai mult.”
„Mi-am depășit limitele, am învățat că nu există idei proaste și trebuie tot timpul să îți exprimi opinia...”

Activitățile de training destinate profesorilor, derulate pe parcursul a 4 webinare susținute de consultanții voluntari OMV Petrom, au înregistrat un număr total de 324 de participanți.
 
Obiectivul întâlnirilor virtuale a fost familiarizarea cadrelor didactice atât cu modalitățile de predare de tip learning by doing și project-based, cât și cu metodele actuale de organizare a evenimentelor interactive online.
 
„Sesiunea la care am participat a fost una deosebită, din care putem cu prisosință să utilizăm informațiile obținute și să le diseminăm împreună cu elevii, dar și cu alți colegi. A adus un plus de valoare în formarea noastră ca dascăli, care trebuie menținută pe tot parcursul vieții pentru a putea modela caractere și personalități.”
 
Webinarele adresate elevilor de liceu au stârnit interesul și curiozitatea tinerilor, dornici să afle de la profesioniștii din business detalii despre modul în care își pot îmbunătăți mentalitatea antreprenorială sau dobândi cunoștințele practice și atributele de care au nevoie în viitoarea viață profesională. La webinarele dedicate tinerilor și derulate cu sprijinul voluntarilor OMV Petrom au luat parte 2.506 elevi și 107 profesori.
 

„A fost o sesiune interactivă, deosebit de utilă pentru elevi. Mulți tineri sunt încă nehotărâți în privința alegerii carierei, deși urmează un anumit traseu școlar, în sensul că au optat pentru un anumit profil de liceu/școală profesională. Webinarul de astăzi ne îndeamnă, pe de o parte, să reflectăm la o carieră de vis, iar pe de altă parte, să ne dezvoltăm abilitățile interpersonale și să participăm la activități extrașcolare sau de voluntariat pentru a ne forma și consolida competențele căutate de angajatori.”

Cele 3 etape ale proiectului „Aptitudini esențiale pentru succesul tinerilor din comunitatea ta”, derulat în parteneriat cu OMV Petrom, își propun să formeze o strânsă legătură între voluntari, profesori și elevi, în vederea acumulării de cunoștințe, abilități și aptitudini necesare asigurării unui viitor sustenabil pentru noile generații.

***
Despre Junior Achievement (JA) România
Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing“ și „project based”, adaptate învățării hibride, sunt urmate anual de peste 230.000 de elevi și studenți din peste 1.670 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență, iar în 2020, organizația s-a poziționat pe locul 7 în topul NGO Advisor, dedicat celor mai importante 500 de ONG-uri la nivel mondial.