Pentru că noul an școlar aduce scenarii online și hibrid de funcționare a predării la clasă, cadrele didactice din România se specializează activ zilele acestea în abilități de predare online avansate, în cadrul programului Profesor în Online, dezvoltat de Digital Nation. Trei serii de curs sunt organizate toamna aceasta pentru a pregăti profesorii din învățământul preuniversitar să poată livra activități și lecții online în orice scenariu, în cadrul programului, ce a fost dezvoltat de Digital Nation și este acum, în urma unui parteneriat, acreditat și furnizat de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI).
 
Programul ”Profesor în Online” îi pregătește pe dascăli pentru folosirea platformelor digitale de învățământ online pentru noul școlar. Pe parcursul a 3 săptămâni de curs online, care înseamnă  20% teorie și 80% practică, profesorii sunt instruiți în folosirea instrumentelor digitale necesare pentru a susține ore în oricare dintre cele 3 scenarii de predare, clasic, online și hibrid. Prima serie a programului Profesor în Online este deja în curs de desfășurare cu sute de cursanți, iar alte două noi serii sunt programate pentru lunile octombrie și noiembrie. Înscrierile sunt deschise pe site-ul digitalnation.ro, în limita locurilor disponibile. 
 
"Conținutul cursului a fost croit special pentru a fi complet, interactiv si de ce nu? Distractiv! Dintre cele mai cunoscute instrumente digitale, profesorii vor avea avea ocazia sa testeze: Google Classroom (clasa virtuală cu gestionarea elevilor, catalog, teste grilă etc.) și Google Apps, precum și Microsoft Teams, Zoom, Jamboard si Kahoot. Pe langa acestea, vom încerca împreună și altele mai puțin cunoscute, dar cu potențial imens pentru construirea unei lecții captivante pentru elevi, precum: Pear Desk, Miro și diverse extensii Chrome și Add-on-uri ce scurtează timpul de pregatire al unei lecții digitalizate. Pe parcurs le și testăm și vedem exemple de utilizare a acestora. 

Spre final, în modulul 2 vom discuta și despre bune practici în modelul hibrid de predare, metoda Flipped Classroom și ce este micro-learning-ul - toate pentru a păși cu încredere în lumea învățării digitalizate.  Pentru a pune toate cunoștințele la un loc și a folosi instrumente ‘pe alese’ în funcție de nevoi, la final. Practic, la finalul acestui curs, în funcție de nivelul de implicare și capacitatea tehnică din dotare, ați putea ajunge la performanța de a aloca doar 30 de minute pentru pregătirea unei lecții digitale povestește Armina Sîrbu, arhitect de învățare Digital Nation și Formator Coordonator al programului. 
 
Programul, în noul format extins și acreditat, presupune 64 de ore de formare activă în mediul online pe parcursul a 20 zile, într-un orar flexibil de 4 ore pe zi și costă 275 lei/profesor. Pe lângă formarea intensivă în predarea online și mixtă, absolvenții programului vor primi și un atestat profesional certificat de Ministerul Educației și Cercetării (MEC), în valoare de 16 credite profesionale transferabile (CPT) necesare la dosarul de formare continuă a personalului didactic. Membrii FSLI beneficiază de o reducere de 50 lei la costul de participare al cursului. Programul Profesor în Online este disponibil și prin SEAP, astfel că instituțiile de învățământ sau administrațiile locale pot acoperi costurile de formare continuă pentru mai multe cadre didactice din aceeași școală. 
 
Prima versiune a cursului Profesor în Online, oferită ca răspuns rapid la contextul pandemiei și furnizată gratuit de Digital Nation în perioada aprilie-mai a anului acesta, a atras 35.000 de profesori participanți din toată țara, aproximativ 15% din tot efectivul didactic din România. Într-un format inițial de doar 7 zile, menit să pregătească dascălii în instrumentele de bază ale predării online, cursul s-a remarcat prin calitate și eficiență recunoscută chiar de către profesori: 92% dintre cursanții din primăvară au remarcat o creștere semnificativă a competențelor de predare în mediul online, iar 98% și-au evaluat competențele nou dobândite de predare în online ca fiind peste medie. Succesul primei ediții a atras sprijinul FSLI, care a ajutat Digital Nation să îmbunătățească formatul programului și a obținut acreditarea pentru acesta prin OMEC 4925 / 10.08. 2020 și 16 CPT, la timp pentru începutul noul an școlar. 
 
În noul format, extins, îmbunătățit și acreditat, noile serii ale programului Profesor în Online beneficiază și de susținerea partenerilor Digital Nation. 
 
UiPath Foundation va oferi 450 de burse pentru profesorii din mediul preuniversitar care predau copiilor care provin din familii vulnerabile social, prin intermediul rețelei de parteneri strategici locali și naționali, organizații non-guvernamentale care desfășoară activități în școli din comunități defavorizate. BCR va acoperi costurile de formare pentru 100 de profesori din toată țara, prin burse sociale, ca angajament de a construi lucruri durabile care să impacteze pozitiv modul în care învață copiii noștri și să le ofere cadrelor didactice tot ceea ce au nevoie pentru a-și desfășura activitatea cât mai bine. Programului i s-a alăturat și Primăria Municipiului București, care, prin Centrul pentru Tineret al Municipiului București, va oferi 1000 de burse cadrelor didactice sub 35 de ani din capitală, pentru seria B a programului. Solicitanții eligibili vor trebui să întrunească următoarele condiții: vârsta de maxim 35 de ani, domiciliul în Municipiul București și să aibă statut de cadru didactic activ în Municipiul București. 
 
Înscrierile la următoarea serie Profesor în Online sunt deschise pe digitalnation.ro până pe 24 septembrie. 

***
DIGITAL NATION lucrează de peste 7 ani la digitalizarea forței de muncă românești.
Eforturile organizației se îndreaptă către toate categoriile de public dornice de specializare sau reconversie în zona digitală. În cadrul programelor sale, Digital Nation îmbină metodologia RDEM (Remote Digital Education Model) și DigComp (EU Digital Skill Framework) pentru a pregăti noua generație de tineri, afaceri și specialiști calificați digital, recunoscuți pe piața economică europeană.