În al treilea an de desfășurare, programul Start ONG 2021 a reușit să investească 498.646 euro prin 115 ONG-uri & fundații, 23 de instituții de învățământ și 1 grup informal de inițiativă, care au organizat 139 de proiecte în 30 de județe și municipiul București, atingând toate cele 5 direcții principale: educație, social, sănătate, cultural și mediu.

Organizat în perioada martie - decembrie 2021, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow, Start ONG este cel mai simplificat mecanism de finanțare destinat organizațiilor mici sau la început de drum, iar în acest an a reușit să aibă un impact pozitiv asupra comunităților locale, dar și la nivel național. Programul a ajuns și în a treia ediție la organizațiile neguvernamentale mici, instituțiile școlare și grupurile informale, fiind solicitat un buget de 2.506.985 euro pentru 485 de proiecte comunitare.

Amenajări de spații educaționale, maratoane de codare, platforme digitale cu materiale utile pentru elevi și cadre didactice, achiziții digitale pentru o mai bună desfășurare a activităților educaționale, crearea unei linii de suport pentru tinerele mame din categorii defavorizate, harta de accesibilizare oraș, cursuri de yoga pentru seniori, campanii de informare pe diverse teme, ateliere de meloterapie și edularp, suport psihologic pentru diverse categorii de persoane, crearea unui traseu montan de 5 km cu 2 platforme panoramice tip belvedere, amenajarea unei grădini urbane, promovarea reducerii risipei alimentare, înființarea de centre culturale și crearea celei mai mari picturi murale din Transilvania au fost doar câteva dintre realizările proiectelor implementate anul trecut. Pe https://startong.ro/blog/start/proiecte-2021/ se regăsesc poveștile fiecărui proiect desfășurat în ediția care tocmai s-a încheiat.

Mixul dintre mediul online și cel offline, ca spații de desfășurare a proiectelor, a oferit tuturor organizatorilor oportunitatea de a ajunge la cât mai mulți beneficiari, astfel, proiectele finanțate prin programul Start ONG au reușit să ajungă în mod direct la:
● 2.119.095 copii/elevi/tineri/grupuri defavorizate;
● 423.246 adulți/seniori/grupuri defavorizate;
● 98.733 cadre didactice.

Cele mai multe proiecte au fost implementate în domeniul educație unde s-au organizat 93 proiecte, prin care s-au achiziționat 477 de instrumente digitale, dintre care amintim table magnetice și smart, tablete, laptopuri, videoproiectoare, sisteme audio, aparate de fotografiat și altele.

O altă componentă importantă a programului este și cea de dezvoltare organizațională care s-a concentrat să le ofere organizațiilor neguvernamentale, instituțiilor de învățământ și grupurilor informale contexte în care să deprindă baze importante pentru a desfășura proiecte de succes: comunicare (social media și design grafic), inovație în proiecte comunitare, gestionarea voluntarilor și altele. Însă, în același timp, s-au promovat oportunități de la alte organizații, fundații sau programe pe canalele de comunicare interne și externe.

Programul Start ONG a fost lansat în 2019 din dorința de a echilibra și a optimiza procesul de micro-finanțare a ONG-urilor tinere, a instituțiilor publice non-administrative și a grupurilor informale/de inițiativă, iar pe perioada aceasta de 3 ani a finanțat cu 1.488.725 de euro 470 de proiecte comunitare pe direcțiile educație, social, sănătate, mediu și cultură, implementate în comunități locale pentru 2.783.955 de beneficiari direcți.

„Ne bucurăm că în continuare programul Start ONG își continuă misiunea, iar alături de Act for Tomorrow reușim să sprijim organizațiile, instituțiile și grupurile de inițiativă mici care altfel, poate, nu ar avea posibilitatea să organizeze un proiect care, de multe ori, face diferența în comunitatea locală. La 3 ani de Start ONG privim înapoi cu mulțumire pentru schimbările pe care programul le-a provocat și pentru societatea civilă care este mai pregătită și doritoare să se implice la nivel local. Totodată, Kaufland România își continuă obiectivul de a promova și construi un mediu sustenabil prin toate inițiativele pe care le promovează.”, Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România

„Două cuvinte cheie ale ediției cu numărul 3 a programului Start ONG sunt cu siguranță diversitate și dezvoltare, ajungând anul acesta la proiecte ingenioase, chiar premiere în România, ca de exemplu prima platformă care face legătura dintre seniori și comercianți, cea mai mare pictură murală cu vopsea purificatoare din Transilvania, linii de suport sau platforme digitale create în toate domeniile programului. În continuare, observăm că programul este unul bine venit în rândul organizațiilor neguvernamentale, instituțiilor de învățământ sau grupurilor de inițiativă. Un alt aspect important a fost adaptarea organizatorilor locali la condițiile de pandemie, în funcție de starea comunității în care au desfășurat proiectul, găsind împreună alternative pentru a continua proiectul.”
, Andrei Coșuleanu, Președinte Act for Tomorrow

***
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 149 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. 

Despre Asociația Act For Tomorrow
Act for Tomorrow este un ONG creat de o echipă de oameni pasionați și dedicați, care și-au propus cu resursele lor să contribuie la dezvoltarea unei lumi mai bune, mai responsabile și curate. Își concentrează resursele și know-how-ul pentru realizarea unor proiecte sub umbrela sustenabilității și a creativității care să aibă impact direct atât asupra cetățenilor, cât și a zonelor defavorizate din România și sunt implicați în sfera domeniilor de mediu, dezvoltare durabilă și voluntariat.