Raportul poate fi descarcat de aici.

Daca 73% dintre respondenti vor vota cu partide politice, un procent de 29% declara ca nu se simt reprezentati de partidele si/ sau aliantele politice inscrise in cursa electorala si ca vor vota cu un candidat independent. 
 
Dintre temele economice adresate de studiu, crearea locurilor de munca se situeaza pe primul loc, indiferent ca este vorba despre tineri (72%) sau despre toate categoriile demografice (70%). Acestea sunt urmate de asigurarea independentei energetice a U.E. (70%) si subventionarea productiei agricole (61%). Domeniul economic care prezinta cea mai scazuta importanta este finantarea proiectelor europene relevante (48%). 
 
Un procent de 82% dintre respodenti considera sanatatea principala tema sociala cu care se confrunta U.E. Educatia ocupa locul al doilea (76%), fiind urmata de egalitatea de sanse intre femei si barbati (62%). Domeniile sociale au per total o medie ridicata a importantei in randul romanilor.
 
Preocuparea romanilor pentru locuri de munca se poate vedea si intre domeniile de integrare europeana, pe primul loc al importantei aflandu-se mobilitatea fortei de munca (71%). Independenta justitiei este si ea relevanta, situandu-se pe locul doi ca importanta (52%). In schimb, romanii nu sunt de acord cu legiferarea casatoriilor intre persoane de acelasi gen, motiv pentru care acest aspect este pe ultimul loc al importantei (4,7%). 
 
Dintre subiectele de interes pentru Romania, 39% dintre romani sunt impotriva extragerii gazelor de sist in timp ce 29% se declara impotriva mineritul cu cianuri. Un procent de 36% nu stiu nimic despre nici unul dintre subiecte.  Integrarea Romaniei in spatiul Schengen ocupa primul loc in clasamentul temelor cu relevanta europeana (73%), urmata de sprijinirea Republicii Moldova in procesul de integrare in U.E. (51%). 
 
Conform studiului, aproape o treime din romani nu cunosc faptul ca sunt reprezentanti la nivelul Parlamentului European (33%). Dintre numele cunoscute de europarlamentari romani, Elena Basescu se situeaza pe primul loc (72%), urmata la distanta considerabila de Vadim Tudor (15%), Monica Macovei (6%) si Daciana Sarbu (6%). 64% dintre respondenti considera ca nu exista nici un comisar european cetatean roman si nici un judecator roman in cadrul Curtii Europene a Drepturilor Omului (CEDO). Peste o treime din cei care au stiut ca exista un comisar european roman, au stiut sa ii atribuie un nume (Dacian Ciolos), pe cand doar 4% au stiut sa o numeasca pe Iulia Antoanella Motoc in persoana judecatorului roman la CEDO. 
 
Concluziile principale ale studiului „Perceptia romanilor asupra agendei publice europene si a reprezentarii la nivelul institutiilor europene” ar fi importanta pe care romanii o atribuie temei legate de locurile de munca, indiferent ca vorbim de locuri de munca pentru tineri (4,17 din 5), daca locurile de munca sunt la nivel national (4,26) sau in alt stat membru al Uniunii Europene (4,35).
 
Mediul este un domeniu pentru care s-au inregistrat rezultate aparent contradictorii, el nefiind vazut ca un domeniu de importanta majora (3,68 din 5).  Insa temele conexe cu acesta, respectiv extragerea gazelor de sist si exploatarea aurului cu cianuri, au cunoscut un grad ridicat de impotrivire din partea respondentilor. Aceste doua subiecte au cunoscut cel mai mare grad de raspunsuri ,,Sunt impotriva”, dar si o mare parte de raspunsuri ,,Nu stiu / Nu raspund”. Desi mediul nu reprezinta o tema de importanta crescuta deoarece romanii il considera un dat, in momentul mentionarii unor pericole la adresa acestuia respondentii au reactionat in sensul protejarii mediului.
 
Cercetarea mai arata ca aproape o treime dintre romani nu stiu ca Romania este reprezentata la nivelul legislativului si al executivului european. Tema integrarii minoritatilor nationale este neimportanta pentru 9,61% dintre romani, putin importanta pentru 10,53%. Doar 34,76% dintre acestia considera ca fiind extrem de importanta integrarea minoritatiilor nationale. Sondajul mai releva si faptul ca subiectul casatoriilor intre persoane de acelasi gen este unul pe care romanii nu il accepta, majoritatea neconsiderandu-l macar demn de adus in discutie.
 
Studiul a fost realizat pe un esantion aleator de 978 de persoane, reprezentativ la nivel national pentru populatia cu varsta mai mare de 18 ani. Structura esantionului a fost asigurata prin generarea aleatoare a numerelor de telefon. Marja de eroare este 3.2%, la un nivel de incredere de 95%. Interviurile au fost realizate telefonic pe baza unui chestionar structurat iar colectarea datelor a avut loc in perioada 03.03.2014-30.04.2014. 
 
 
Pentru fiecare parte a studiului, Centrul de Marketing si Prognoza Sociala detine date de profunzime care, in anumite conditii, pot fi puse la dispozitia celor care sunt interesati.
 
 
***
Centrul de Marketing si Prognoza Sociala (CMPS) este un ONG care utilizeaza solutii de ultima ora in domeniul cercetarii de marketing si prognozei sociale. Organizatia detine cea mai adecvata tehnica pentru a raspunde oricarei provocari in domeniul cercetarii de piata si nevoilor tot mai variate ale clientilor. CMPS este si o intreprindere sociala cu specialisti in sisteme de filtrare fina a informatiei, capabila sa ofere cercetari de piata corecte si complete.