Dezbaterea a fost precedata de scurte prezentari oferite de doamna Simona Baciu, Fondator si Presedinte al scolii Transylvania College, Mihaela Feodorof, Managing Partner al Yourway Counseling, Madalina Balan, Managing Partner la HART Consulting si Diana Vancea, Manager Recrutare la Banca Transylvania.

“Avem asteptari de la elevi, sa stie cine sunt ei, sa-si descopere si sa-si puna in valoare punctele tari. Am realizat ca trebuie sa avem aceeasi abordare si pentru profesori, sa-i ajutam sa-si puna in valoare competentele. Am cautat instrumente care sa ne ajute in acest demers si asa am ajuns la evaluarile Hogan. E important ca toti cei care fac parte din echipa noastra sa aiba convingerea ca sunt la locul potrivit si ca beneficiaza de tot sprijinul managementului scolii in dezvoltarea personala si profesionala a fiecaruia dintre ei”
a declarat doamna Simona Baciu in debutul evenimentului.

Hogan Assessments nu au mai fost folosite pana acum in Romania in domeniul educatiei, astfel ca s-a creat un parteneriat intre Yourway Counseling, HART Consulting si Transylvania College. 22 de profesori si specialisti din echipa de management de la Transylvania College au beneficiat deja de evaluarea Hogan Asssessment. “La Transylvania College am gandit un proces de dezvoltare personala si de evaluare a profesorilor care era asemanator celor implementate de companiile de succes din mediul de business. Colegii care au fost evaluati au fost apoi invitati sa propuna ei strategia personala de dezvoltare. In felul acesta si-au asumat fiecare targetul propus. Pentru a veni in completarea acestui proces de dezvoltare personala a profesorilor si managerilor din scoala, am introdus inca o componenta importanta, Mindfulness, cu sprijinul unui specialist in domeniu din SUA, Susan Shapiro” a declarat doamna Diana Vancea, Manager Recrutare la Banca Transylvania si ex-HR manager la Transylvania College. 

„Proiectul de dezvoltare organizationala initiat de Yourway Counseling cu sprijinul HART Consulting in Transylvania College este primul de acest fel in domeniul educatiei. Eficienta cadrelor didactice si manageriale care fac parte din proiect este masurata prin indicatori de performanta specifici acestui domeniu. Dar, cele mai importante rezultate vor fi ilustrate prin succesele obtinute de  copiii care sunt elevi ai Transylvania College si dezvoltarea lor prin activitati complementare curriculei scolare. Prin acest proiect am cautat sa punem in lumina importanta investitiei in cadrele didactice, resursa umana pe umerii careia se cladeste un sistem de educatie performant,” a declarat Mihaela Feodorof, Managing Partenr al Yourway Counseling.
 
Madalina Balan, reprezentantul local pentru Hogan Assessments din partea HART Consulting a precizat ca aceste instrumente de evaluare sunt folosite deja de peste 30 de ani, in peste 40 de tari din intreaga lume. Doamna Balan a subliniat faptul ca aceste baterii de teste nu sunt doar instrumente de evaluare, ci, in acelasi timp, ofera input valoros pentru dezvoltare personala. De exemplu, Profilul de Dezvoltare Hogan dezvaluie caracteristici asociate cu disfunctiile manageriale si ofera recomandari clare pentru ca acestea sa fie gestionate corect si corectate. 

In a doua parte a evenimentului, specialistii din public au fost invitati sa ofere opinii cu privire la calitatile pe care un dascal trebuie sa le aiba pentru a-si realiza cu succes misiunea de a forma tinerii si de a-i calauzi spre succes. S-a conturat astfel un profil complex al dascalului leader. Acesta trebuie sa aiba viziune, putere de convingere, claritate in comunicare, sa fie capabil sa-si adapteze mesajul pentru categoriile de varsta carora li se adreseaza, sa aiba capacitatea de a interpreta feedback-ul primit din randul elevilor. Pentru cei mai mici, e important ca predarea sa apeleze la joc si elemente ludice, astfel incat copiii din gradinita si elevii din clasele primare sa participe cu placere la ore si sa vina cu drag la scoala. Profesorul trebuie sa fie flexibil, sa abordeze individual copiii, sa predea diferentiat; sa fie empatic, sa transmita incredere, sa ofere respect, sa scoata in evidenta calitatile fiecarui elev, sa evidentieze progresul, sa nu foloseasca etichete.

Profesorul ca instructor trebuie sa fie altruist, un model pentru elevi, expert in domeniu, autodidact. Dascalul trebuie sa fie corect, sa  inteleaga ca rolul sau este si acela de mentor, iar in aceasta calitate trebuie sa fie capabil sa daruiasca, sa motiveze, sa fie rabdator, sa stie sa asculte, sa dea dovada de intelepciune, de acceptare, sa dovedeasca in mod consecvent coerenta intre vorbe si fapte, sa fie prezent, in mod constient, sa dea dovada de moralitate. Elevii sunt motivati cand primesc apreciere, astfel ca dascalul trebuie sa aiba empatie, sa transmita caldura, afectiune, deschidere. Fiind zi de zi in fata elevilor, dascalul are puterea sa inspire, astfel ca trebuie sa fie model pentru elevi si sa respecte, la randul sau, regulile si procedurile scolii. Diferenta intre un profesor “bun” si  unul “rau”, in perceptia elevilor este simpla, dascalii “buni” fiind considerati aceia care demonstreaza expertiza in subiectul predat si, mai ales, aceia care abordeaza fiecare ora de curs cu entuziasm, transmitand incredere si demonstrand o atitudine pozitiva. 
 
Profilul dascalului leader conturat in urma dezbaterii va fi comunicat intr-un raport inaintat institutiilor de invatamant si Ministerului Educatiei si Cercetarii, pentru a sublinia necesitatea dezvoltarii unor programe complexe de dezvoltare personala si profesionala pentru cadrele didactice, bazate pe evaluari prealabile. 
 
Contact pentru detalii: delia.garda@transylvania-college.ro; 0732. 839.485