De la finalul anului 2015, momentul când a fost lansat, până acum, Telefonul Vârstnicului, primul serviciu de asistență telefonică gratuită dedicat persoanelor de peste 65 de ani, a înregistrat peste 14.500 de apeluri, primite de la aproape 3.000 de persoane din întreaga țară. Din totalul beneficiarilor acestui serviciu, peste 60% au fost femei. Cea mai mare parte a celor care au sunat pe acest număr provin din București și alte orașe mari (peste 60%). Structurate pe regiuni, rezultatele arată că cele mai multe solicitări au fost primite din București, Transilvania și Muntenia.

Telefonul Vârstnicului este o linie telefonică gratuită, confidenţială, operată de Fundaţia Principesa Margareta a României şi finanţată de Fundaţia Vodafone România prin programul Connecting for Good, care răspunde nevoilor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere sau sprijin emoţional. Finanțarea Fundației Vodafone România s-a ridicat la aproape 160.000 de lei, dintr-un buget total al proiectului de aproape 340.000 de lei. La numărul de telefon alocat (0800 460 001) beneficiarii primesc sfaturi şi sunt îndrumați de operatorii specializaţi în asistenţă socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României, pentru rezolvarea problemelor ridicate. Linia poate fi accesată şi de cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă în care se află o persoană în vârstă.

În perioada menționată, cei mai mulți utilizatori ai serviciului au solicitat diverse informații practice. Factorii principali care limitează accesul persoanelor vârstnice la informație sunt izolarea și discriminarea socială, migrația accentuată a familiilor tinere din ultimii ani și dificultățile de adaptare la mijloacele moderne de comunicare. Ponderea celor care au sunat pentru a solicita informații este mai mare în orașele mari și București – 55%, față de 38% din mediul rural și orașele mici. De asemenea, 11% dintre apelanți au semnalat probleme legate de situația financiară și materială precară. 
Analiza datelor colectate prin intermediul liniei Telefonul Vârstnicului arată că, de cele mai multe ori, vârstnicii nu comunică doar o singură problemă sau nevoie.  

Unele dintre cazurile semnalate prin acest serviciu au fost redirecţionate către ONG-uri locale care derulează activităţi specifice pentru persoane vârstnice, către direcţii de asistenţă socială locale, cămine de bătrâni sau cluburi pentru seniori. 

Telefonul Vârstnicului poate fi apelat gratuit la 0800 460 001, de luni până vineri, între orele 08:00 şi 20:00 și sâmbata între orele 08:00 – 16:00 www.telefonulvarstnicului.ro l telefonulvarstnicului@principesa.ro

***
Fundaţia Vodafone România
este o organizaţie neguvernamentală românească, cu statut caritabil, distinctă şi independentă de operaţiunile comerciale ale companiei, înfiinţată în 1998. În cei 19 ani de activitate, Fundaţia Vodafone România a finanţat 1.046 de programe derulate de 660 de ONG-uri din întreaga țară, în domeniile sănătăţii, educaţiei, serviciilor sociale. Proiectele au avut 2 milioane de beneficiari - copii, tineri, bătrâni, persoane defavorizate fizic, social sau economic. Până în prezent, Fundația Vodafone România a investit peste 26 de milioane de euro în proiecte desfăşurate de organizaţiile non-profit partenere.

www.fundatia-vodafone.ro l jurnaldebine.fundatia-vodafone.ro l facebook.com/fundatiavodafone

Fundaţia Principesa Margareta a României (FPMR) a fost înfiinţată în 1990 de Alteţa Sa Regală Principesa Margareta a României împreună cu tatăl sau, Majestatea Să Regele Mihai I al României. Fundaţia Principesa Margareta a României este o organizaţie neguvernamentală de elită care sprijină copii, tineri şi vârstnici prin intervenţii durabile, bazate pe schimbul de experienţă şi valori între generaţii. Fundaţia Principesa Margareta a României a fost desemnată de români drept cea mai onestă organizaţie neguvernamentală în cadrul studiului Envero Brand Trust Index.